همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بحث هجوم فرهنگی مربوط به کل جامعه است، اظهار کرد: متاسفانه از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حمایت خوبی صورت نمی‌گیرد.

 به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی درباره اقدامات پلیس در برابر هجمه فرهنگی در کشور و موضوع بدپوششی و بدحجابی اظهار کرد: بحث هجوم فرهنگی مربوط به کل جامعه است و تنها مربوط به زنان نیست اما در این رابطه از جذابیت‌های زنانه سوءاستفاده می‌شود و در فرهنگ غرب از زنان به عنوان ابزاری برای ترویج فساد سوء‌استفاده می‌شود که این موضوع نوعی ظلم به مقام و رسالت زن است.

 احمدی‌مقدم ادامه داد: هجوم فرهنگی تنها مربوط به مسائل جنسی و اخلاقی نیست و موادمخدر، مشروبات الکلی و مکاتب عرفانی انحرافی را نیز شامل می‌شود.

 فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: وظیفه پلیس آن است که راهکارهای دشمنان را در این رابطه بشناسیم و باید با نمادهای انحرافی، بی‌اخلاقی و ناهنجاری و مفسدان در جامعه مبارزه کنیم همچنین ترویج فرهنگ دینی اخلاقی در جامعه را مدنظر قرار دهیم.

 احمدی‌مقدم با بیان اینکه دشمنان ما سالهاست در این حوزه تلاش می‌کنند که در این رابطه جامعه ما آسیب‌هایی را متحمل شده‌ است، افزود: البته با توجه به مجموع هجمه‌ای که از سوی دشمنان نسبت به کشور ما و کشورهای دیگر وجود دارد، جامعه ما به خوبی مقاومت کرده است و ارزش‌ها بسیار پررنگ برقرار است.

 وی ادامه داد: حتی افرادی که از نظر ما ظاهر ناهنجاری دارند ارزش‌های آنان تغییری نکرده است و برخی از رفتارها را خود آنها مطلوب نمی‌دانند؛ این در حالیست که در فرهنگ غرب به طور مثال افراد همجنس‌گرا از همجنس‌گرایی دفاع می‌کنند،‌ به طوری که یک عمل زشت به یک ارزش تبدیل شده است اما در جامعه ما اگر کسی مرتکب یک عمل زشت شود زمانی که می‌خواهد به این موضوع اعتراف کند شرمنده است. یعنی هنوز قبح فرهنگی منکرات در جامعه از بین نرفته است و مردم در نهان خود به ارزش‌های اصیل احترام می‌گذارند.

 فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس تلاش دارد تا راهکارهای دشمن را برای مردم افشاء کند و عواقب حرکت در این مسیر را به آنان اعلام کنیم؛ به طور مثال اگر یک خانمی بدحجاب است و رفتارش موجب اذیت و آزار روانی دیگران است یا مشکلات اخلاقی در جامعه ایجاد می‌کند، وی را آگاه سازیم که اولین کسی که برایش مشکل ایجاد خواهد شد همین خانم است.

 احمدی‌مقدم رسانه‌ها را برای آگاهسازی مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از وظایف پلیس آگاهسازی فرهنگی نسبت به راهکارهای دشمن و عواقب چنین رفتارهایی و کمک به سایر دستگاه‌های فرهنگی است.

 برخورد با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها اجتناب‌ناپذیراست

 وی تصریح کرد: زمانی که آگاهسازی، ‌نصیحت و آموزش در این رابطه نتیجه‌ای نداد و افراد اندکی نخواستند خود را همراه کنند باید با دستان قانون با این افراد برخورد شود. هر چند تلاش ما آن است که برخوردها در این رابطه حداقلی باشد اما برخورد با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها اجتناب‌ناپذیراست.

 فرمانده نیروی انتظامی درباره امر به معروف و نهی از منکر هم گفت: متاسفانه از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حمایت خوبی صورت نمی‌گیرد و این در حالیست که اساس بقای هر جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع تنها متعلق به جوامع اسلامی نیست حتی در حکومت‌های پیشرفته امروزی این موضوع به اسم مبارزه با فساد، اصلاح، انتقاد و غیره شناخته می‌شود.

احمدی‌مقدم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای پیرایه‌زدایی است و افراد در رابطه با اشکال‌ها و نواقص نباید سکوت کنند. به طور مثال همان کاری که اهالی رسانه انجام می‌دهند یک نوع امر به معروف است و کسی که یک کار زشت انجام می‌دهد نباید خود را مصون ببیند.

 فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: دیروز در خانواده از من سوال می‌کردند که این‌چه وضعی است که هر مسئولی نمی‌تواند کاری را که مردم عادی می‌کنند را انجام دهد که من عنوان کردم درست است که در ظاهر یک نوع محرومیت است اما در باطن این موضوع خوب است چون اگر من خود را رها از این نظارت‌ها بدانم مشخص نیست چه اقداماتی را انجام می‌دهم. اما زمانی که محدود به این نظارت‌ها باشم خود را تنظیم می‌کنم.

 احمدی مقدم اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای مطالبه همگانی از دیگران است تا وقتی که امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد افراد نیز خود را محدود نمی‌دانند.

 وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنظیم اخلاق و رفتار اجتماعی است،افزود: اسلام از گذشته به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته است که امروزه این موضوع با عناوین مختلف همچون مبارزه با فساد و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 احمدی‌مقدم بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: باید در صورت مشاهده فساد یک واکنش حداقلی هم صورت گیرد.

 وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که امر به معروف و نهی از منکر را به زبان امروزی نتوانستیم به جامعه تفهیم کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: کار رسانه یک امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود به شرطی که تمام ضوابط آن مدنظر قرار گیرد نه اینکه به طور مثال به دلیل افراط ‌گری آبروی فردی در رسانه برده شود که این موضوع خلاف است.

 وی در ادامه درباره اقدامات پلیس برای مقابله با ورود موادمخدر روانگردان اظهار کرد: خطر واردات و تولید چنین موادی وجود دارد اما مهمترین خطر در رابطه با روانگردان‌ها موضوع تقاضا برای مصرف است یعنی تا وقتی متقاضی وجود دارد عرضه‌کننده پیدا می‌شود و هر چقدر جلوی ورود این مواد را بگیرید باز هم موادی دیگر جایگزین خواهد شد.

 احمدی‌مقدم ادامه داد: مهمترین اصل در مقابله با ورود موادمخدر روانگردان مربوط به پیشگیری است و بحث درمان، آموزش و پیشگیری می‌تواند تقاضا را کاهش دهد.

 فرمانده نیروی انتظامی به موضوع افزایش تعرفه ورود سیگار اشاره کرد و افزود: چندسال پیش عنوان کردند که قیمت و تعرفه سیگار برای ترویج ترک آن افزایش پیدا کند. اگر در آن زمان قاچاق سیگار 10 درصد بود در حال حاضر این میزان به 50 درصد افزایش یافته است و در نتیجه به نفع قاچاقچیان تمام شد و هزینه سیگاری‌ها را بالا برد اما موجب ترک نشد و آنان سیگارهای خطرناک‌تری را می‌کشند.

 احمدی‌مقدم با بیان اینکه اقدامات پلیسی در ابتدا مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است، ادامه داد: تقویت مرزهای کشور برخورد با واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان، اجرای طرح‌های مرزی و تقویت پلیس مبارزه با موادمخدر از جمله برنامه‌های پلیس در رابطه با برخورد با مواد مخدر صنعتی است.

 فرمانده نیروی انتظامی درباره ورود «افدرین» به عنوان پیش‌ساز شیشه اظهار کرد: در ابتدا افراد قرص‌های افدرین را قاچاق کرده و به مواد پیش‌ساز تبدیل می‌کردند اما امروز ماده اولیه موادمخدر شیشه از پاکستان وارد کشور می‌شود.

 وی ادامه داد: بخشی از مرزهای مشترک ایران با پاکستان مسدود نشده است و طرح‌های مرزی نیز در این مناطق به خصوص در منطقه سراوان کامل نشده است.

 احمدی مقدم ادامه داد: ورود بخشی از این روانگردان‌ها از راه دریاست که در این حوزه نیز تقویت دریابانی از اولویت‌های پلیس است، البته اقدامات در دریابانی دیر به نتیجه می‌رسد و چون نیاز به تجهیزات، نیرو و امکانات دارد که این اقدامات آغاز شده است.

 فرمانده نیروی انتظامی درباره روند انسداد مرزی هم اظهار کرد: تاکنون اعتبارات سال جاری ابلاغ و واگذار نشده است اما در صورت ابلاغ این اعتبارات، تکمیل انسداد مرز شرق کشور در اولویت قرار دارد.

نیروی انتظامی برای دفاع از قانون باید هزینه پرداخت کند

 فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی فساد اخلاقی، حمله به فرهنگ و هویت جوانان، ابتذال و سست کردن جامعه را از یک سو و تضعیف و حذف رکن اصلی انقلاب را از سوی دیگر از جمله تهدیدهای امروز دشمن توصیف کرد و افزود: نیروی انتظامی باید در برابر مفاسد ایستادگی کرده و برای دفاع از قانون هزینه پرداخت کند که در این مسیر شناخت توطئه‌های دشمن، حفظ هوشیاری و بصیرت شناخت یک حقیقت انکارناپذیر است.

 احمدی‌مقدم با اشاره به آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مهمتر از موضوع فتح خرمشهرعناصر پیروزی است چون هنوز این دلایل وجود دارد که محوری‌ترین عنصر ولایت است.

 فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم در تمام دوران‌ها در صحنه بودند اما در گذشته رهبری در کار نبود یا رهبران فاسد و آلوده بودند، اما در تاریخ روحانیت و در نهضت مشروطه این جریان روحانیت بود که مردم را هدایت کرد و به اوج رساند، البته در آن دوره باور نمی‌کردند که اسلامیت نظامی را ایجاد کند.

 وی با بیان اینکه زمانی که امام نظریه ولایت را مطرح کرد مردم پشت ایشان ایستادند، افزود: اسلام، مردم، روحانیت و ولایت نکات کلیدی انقلاب هستند و در این مسیر هر چقدر ما از درون قوی باشیم حتی اگر دشمن قوی باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد.

 احمدی‌مقدم افزود: تصور نکنید دشمنان عنصر اصلی که آنان را بیرون رانده است فراموش کرده‌اند، امروز نه اینکه دشمن راهکارهای نظامی را حذف کرده باشد به طوری که اگر شرایطش ایجاد شود شک نکنید که به آن متوسل خواهد شد و تمام تلاشش آن است که رکن اصلی را در این مسیر تضعیف یا نابود کند.

 فرمانده نیروی انتظامی گفت: در دوران موسوم به اصلاحات از سوی برخی آقایان که افراط می‌کردند، تشویق‌هایی صورت می‌گرفت که ترجمه اصلاحات، زدن ریشه اسلامیت است.

 احمدی‌مقدم افزود: در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی وظیفه سنگینی داریم، زمانی که جنگ بود نیروهای مسلح در صف اول بودند اما امروز نیروی انتظامی در صف اول قرار دارد.

 فرمانده نیروی انتظامی فساد اخلاقی، حمله به فرهنگ و هویت جوانان، ابتذال و سست کردن جامعه را از یک سو و تضعیف و حذف رکن اصلی انقلاب را از سوی دیگر از جمله تهدیدهای امروز دشمن توصیف کرد و افزود: نیروی انتظامی باید در برابر مفاسد ایستادگی کرده و برای دفاع از قانون هزینه پرداخت کند که در این مسیر شناخت توطئه‌های دشمن، حفظ هوشیاری و بصیرت شناخت یک حقیقت انکارناپذیر است.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: اهمیت آزادی خرمشهر تنها به آزادی یک بخش از سرزمین و پیروزی یک عملیات نظامی خلاصه نمی‌شود و برای درک اهمیت عملیات باید مروری بر حوادث از ابتدای انقلاب داشته باشیم و شرایط را تبیین کنیم.

 وی با بیان اینکه انقلاب ما بدون شک یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های قرن معاصر است، افزود: به طور مثال در مصر و تونس حرکت‌هایی صورت می‌گیرد اما این حرکت‌ها به معنای کنار گذاشتن نظام‌های گذشته نیست بلکه تغییراتی در راس این حکومت‌هاست البته امیدواریم آنها در ادامه مسیر خود را تکمیل کنند.

 احمدی مقدم افزود: انقلاب اسلامی ایران یک تفاوت محتوایی با تمام انقلاب‌های دیگر دنیا داشت به طوی که در معنای جمهوری اسلامی به صورت شفاف آمده بود تا با رها کردن طاغوت و بر اساس شعار «استقلال»، وابستگی‌ به بیرون را به صورت کامل قطع کند و در انقلاب اسلامی یک بال خود مردم و بال دیگر اسلامیت بوده است. به طوری که در این انقلاب جمهوریت و اسلامیت قابل تفکیک نیستند.

 احمدی مقدم با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ترور و تحریکات قومی و جدایی‌طلب در مناطق مختلف به وجود آمد که این مشکلات با تدبیر امام (ره) برطرف شد، ادامه داد: زمانی که جنگ شروع شد آمارها نشان می‌داد که 80 درصد نیروهای ما در کردستان بودند این در حالی بود که صدام چند روز قبل از حمله در پارلمان عراق قطعنامه الجزیره را پاره و اعلام کرد که ما جولانی در ایران می‌دهیم و جمهوری اسلامی را سرنگون و خوزستان را به عراق ملحق می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: عراق جنگ را با همه پشتیبانی اردوگاه‌های شرق و غرب شروع کرد و کشورهای شرقی و غربی تمام کمک خود را به عراق کردند و این کشور به یک پادگان تبدیل شد، این در حالی بود که ما در تحریم به سر می‌بردیم و حتی نفت ما را نمی‌خریدند و حتی یک فشنگ و سیم‌خاردار هم به ما نمی‌دادند.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: در آن زمان دشمن خیال می‌کرد که به تهران می‌رسد این در حالی بود که بیشترین پیشرفت آنها رسیدن به کارون و پیشروی به آبادان بود و زمانی که مشکلات داخلی ما ترمیم شد و بنی‌صدر فرار کرد موفقیت‌های ما در جنگ آغاز شد. به طوری که می‌توان گفت آزادی خرمشهر تثبیت یک نظام بود.

 فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پس از این پیروزی کسانی که نفت ما را تحریم کرده بودند برای خرید نفت در صف می‌ایستادند، اضافه کرد: آزادی خرمشهر تنها آزادی یک سرزمین و عملیات نظامی نبود بلکه ایستادگی در برابر جبهه استکبار دنیا محسوب می‌شد و یک پیام بسیار بزرگ داشت.

کد خبر 135573

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز