یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای شهر، از ارائه لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران و آغاز بررسی آن در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد.

مهدی چمران روز یکشنبه اول بهمن، در پایان دویست و نود و چهارمین جلسه رسمی( بدون حضور مستمع)  شورای شهر،  با بیان اینکه لایحه بودجه سال 86 شهرداری  به شورا ی  شهر ارائه شده است گفت: بررسی این لایجه از هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شورا  آغاز گردیده است.

وی با این حال گفت: بررسی رسمی لایحه بودجه شهرداری  تا 15 روز دیگر در شورای شهر  آغاز می شود گفت:  تلاش می‌کنیم که  بودجه شهرداری تا پایان بهمن ماه تصویب شود تا شهرداری بتواند در اسفند ماه و قبل از شروع سال جدید نسبت به تنظیم برنامه‌ها ی خود اقدام کند.

چمران همچنین گفت در جلسه شورای شهر 2 فوریت لایحه «اصلاح بودجه جاری و عمرانی سال 85 شهرداری» مطرح شد ولی برای بررسی دقیق تر،  یک فوریت آن به تصویب رسید و سعی می کنیم تکلیف این لایحه تا هفته آینده مشخص شود.

نرخ عوارض هنوزمعلوم نیست

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان افزایش عوارض شهرداری در سال آتی نیز گفت: هنوز میزان نرخ عوارض معلوم نیست. با توجه به این که نرخ‌های ارائه شده بدون سوابق سا‌ل‌های گذشته بود به همین دلیل قرار شد که برای بررسی تطبیقی، نرخ‌های سال گذشته نیز به شورا ارائه شود تا بتوانیم در مورد عوارض سال آینده تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر، با اشاره به ادامه بررسی های مربوط به طرح جامع شهر تهران در جلسه روز یکشنبه با حضور قالیباف شهردار تهران و حبیب‌اللهیان معاون شهردار گفت: کلیات طرح جامع شهر تهران به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال و جزئیات آن نیز  نوشته شده است که پس از بررسی و جمع بندی متعاقبا ارسال خواهد شد؛ ضمن اینکه بررسی ها پیرامون طرح در جلسه بعد از ظهر روز یکشنبه و جلسات سه شنبه و چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

مخالفت با کوتاه شدن دوره شوراها

چمران همچنین در پاسخ به سؤالی در باره پیشنهاد  مربوط به کوتاه شدن دوره فعلی شوراها، آغاز زود هنگام فعالیت سومین دوره شوراهای شهر و روستا را باعث ایجاد اختلال در برنامه‌های  فعلی شورا ها  دانست و  به عنوان رئیس شورای عالی استانها مخالفت خود را با اجرای چنین طرحی اعلام کرد.

تصویب یک فوریت چندین لایحه

از سوی دیگر در جلسه دیروز همچنین یک فوریت برخی لوایح دیگر  به تصویب رسید که از لوایح مربوط به تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی‌های شهر تهران در سال 86، اصلاحیه عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه کاره، اصلاحیه عوارض ایمنی ساختما‌ن‌ها، اصلاحیه عوارض صدور پروانه و تفکیک اراضی، عوارض صدور و تمدید گذرنامه در شهر تهران، اخذ عوارض سالیانه از وسایل نقلیه شماره گذاری شده در تهران، عوارض صدور گواهی نامه رانندگی و تجدید آزمایش رانندگی در تهران، اخذ عوارض از بارنامه‌های صادر شده در شهر تهران، اخذ عوارض از بیمه نامه‌های حوادث صادر شده در تهران، اخذ عوارض از مهاجرین خارجی مقیم درشهر تهران، اصلاحیه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز، تأسیس و فعالیت شرکت های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی تعاونی و خصوصی در تهران،  از جمله این لوایح به شمار می رود.

کد خبر 13902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز