گروه شهری: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: سیاست شورای شهر دوم، همواره مبتنی بر تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری بوده است.

 حسن بیادی، در پایان سیصد و پنجمین جلسه علنی (بدون حضور مستمع ) شورای شهر، با  تاکید بر تداوم این روند به عنوان راهکار مدیریت شهری گفت: در همین راستا شهرداری امسال عوارض جدیدی را مطرح کرد که  پس از تصویب شورای شهر، فرمانداری نسبت به آنها ایرادات شکلی گرفت.
به گفته وی در جلسه دیروز شورای شهر، اعتراض فرمانداری به هفت مصوبه شورای شهر شامل: مجوز عوارض نقل و انتقال اموال  غیر منقول و حق کسب و پیشه و تجارت و سرقفلی و اخذ عوارض از معاملات بورس، مجوز اخذ عوارض از صدور گواهینامه رانندگی و تجدید آزمایش رانندگی، مجوز اخذ عوارض صدور و تمدید گذرنامه، مجوز تشکیل کمیسیون ویژه تهیه نمودار ساختار اصلی تشکیلات شهرداری، مجوز اخذ عوارض سالیانه از وسایط نقلیه شماره گذاری شده، مجوز اخذ عوارض از بیمه‌نامه‌ها و مجوز اخذ عوارض از بارنامه های صادره در تهران بررسی و با انجام اصلاحاتی تصویب و به عنوان پاسخ  شورا برا ی فرمانداری ارسال شد.
بیادی گفت : به اعتقاد فرمانداری  برخی عوارض، جنبه ملی دارد و نمی‌توان آنها را در قالب عوارض محلی دریافت کرد و باید نسبت به دریافت آنها وحدت رویه وجود داشته باشد، در صورتی که ما معتقدیم برخی عوارض باید متناسب با وضعیت منطقه دریافت شود. برای نمونه پاساژ تجاری در مناطق مختلف به  لحاظ کارکردی و درآمدی با یکدیگر فرق می‌کند.
وی افزود‌  : در مورد  برخی بنگاههای اقتصادی مانند شرکت های بیمه، درست است‌که  بیمه شونده،  باید تشویق شود ولی هزینه آن را نباید شهر و شهروندان بدهند، بلکه باید بنگاه اقتصادی مربوطه پرداخت کند.نایب رئیس شورای شهر همچنین در پاسخ به سئوالی در باره علت تاخیر در روند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 86 شهرداری نیز گفت:  شهرداری هنوز برخی اطلاعات لازم و مورد درخواست  اعضای شورای شهر را ارائه نداده است. وی  با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه شهرداری در کمیسیون‌های شورای شهر در حال بررسی است گفت:  بررسی لایحه بودجه در نشست  بعد از ظهر  یکشنبه شورای شهر نیز ادامه می‌یابد.نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به  350 میلیارد تومان هزینه فاقد در دوره مدیریت قبلی شهرداری گفت: به اعتقاد من تکلیف  این 350  میلیارد تومان هزینه فاقد باید در شورای شهر دوم  مشخص شود.
کد خبر 17126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز