یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: بودجه سال آینده شهرداری تهران با رقمی بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان به تصویب رسید و بالاخره تکلیف لایحه پیشنهادی 3 هزار و 300 میلیارد تومانی شهرداری قبل از شروع سال جدید در شورای شهر مشخص شد.

مهدی چمران، در پایان سیصد و هشتمین جلسه رسمی (بدون حضور مستمع ) شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ترکیب  بودجه جاری و عمرانی شهرداری گفت: از مجموع کل بودجه شهرداری، 900 میلیارد تومان، بودجه جاری است و مابقی (یعنی حدود یکهزار و 300 میلیارد تومان ) نیز به عنوان بودجه عمرانی و وام  دیده شده است.

وی همچنین افزود:  در ردیف بودجه متفرقه شهرداری ، حدود یکصد میلیارد تومان بابت بازپرداخت بخشی از تعهدات وام های سال 85 شهرداری در نظرگرفته شده است و علاوه بر این به شهردار تهران اجازه داده شد تا 500 میلیارد تومان از محل دریافت وام برای به روز رسانی بدهی های شهرداری و مترو استفاده کند.

چمران گفت: از مجموع بودجه در نظرگرفته شده، به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی  طی سال آینده، 400 میلیارد تومان به پروژه های نیمه تمام،  40 میلیارد تومان پروژه های جدید، 30 میلیارد تومان انفورماتیک و 230 میلیارد تومان نیز به  بخش پروژه های مستمر، تعمیر و نگهداری اختصاص یافته است.

رئیس شورای شهر تهران با  اشاره به اینکه شورای شهر در بودجه سال 85 شهرداری،  مبلغ 150 میلیارد تومان بابت بدهی‌های دولت در نظر گرفت، گفت: با این حال در بودجه سال جاری، دولت فقط 50 میلیارد تومان بابت بدهی دولت به شهرداری های کشور در نظرگرفته شده بود که تاکنون ریالی به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

چمران افزود: رقم کل بدهی دولت به شهرداری تهران دقیقا مشخص نیست و با اینکه شهرداری بدهی دولت را 400 میلیارد تومان اعلام می کند ولی وزارتخانه ها و سازمانها ی دولتی این رقم را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه امسال نیز 100 میلیارد تومان بابت  بدهیهای دولت در بودجه 86 شهرداری در نظر گرفته شده و کمیسیونی با حضور یک عضو شورا برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است.گفت: 100 میلیارد تومان بدهی دولت از محل های قطعی درآمدی،  همچون رای کمیسیون ماده 100 دریافت خواهد شد.

رییس شورای شهر، با اشاره به بودجه یکهزار و 800 میلیارد تومانی مصوب سال 85  شهرداری گفت:  تصویب بودجه سال آینده شهرداری با رقمی معادل 2 هزار و 200 میلیارد تومان،  نسبت به سال جاری  400 میلیارد افزایش نشان می دهد که  این میزان رشد، طبیعی است.

چمران در خصوص لایحه بودجه پیشنهادی 3 هزار و 300 میلیارد  تومانی شهرداری برای سال 86 و تفاوت زیاد آن با بودجه مصوب (2 هزار و 200 میلیاردی) در شورای شهر گفت: شهرداری معمولاً برای پیشرفت و جهش‌های برنامه‌ای خود، رقم بیشتری را با در نظر گرفتن وام پیشنهاد می‌کند؛ که در این بین شورای شهر میزان درآمد شهرداری را در نظر گرفته و از سوی دیگر موافق دریافت وام زیاد و بدهکار شدن شهرداری نیست.

کد خبر 17584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز