سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: شورای شهر با بررسی لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های تهران، در سال 86، افزایش متوسط 11 درصد را برای تاکسی‌های خطی و 12 درصد را برای تاکسی‌های فرودگاه، ترمینال‌ها و راه‌آهن تصویب کرد.

بنا به این گزارش، نرخ‌های مصوب سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، از سال آینده در 450 مسیر خطی و همچنین برای تاکسی‌های فرودگاه و ترمینال و راه آهن اعمال خواهد شد.

حسن زیاری رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر با اشاره به عوامل موثر در تعیین نرخ‌های جدید مطابق بررسی‌های کارشناسی این کمیسیون، افزایش نرخ کرایه تاکسی خطی در مسیرهای مختلف و متناسب با کرایه های مصوب سال جاری را بین 25 تا 100 تومان در نوسان دانست و گفت‌: در تعیین نرخ جدید خطوط تا 500 تومان کرایه فعلی، افزایشی معادل 25 تومان، برای خطوط از 500 تا 900 تومان، افزایشی معادل 50 تومان و از 900 تا 1000 تومان نیز افزایشی معادل 100 تومان درنظر گرفته شده است.

بر اساس مصوبه  شورای شهر، کرایه تاکسی‌های خطی در نوبت شب، ازساعت بیست و چهار تا ساعت 6 صبح ، نیز با  20 درصد افزایش،  محاسبه می‌شود.

انتقاد از مصوبات مجلس درباره شوراها

از سوی دیگر رئیس شورای شهر در ابتدای جلسه با انتقاد از برخی مصوبات مجلس در باره شوراها و شهرداری ها گفت: لوایح و طرح‌‏های مصوب مجلس مشکلات فراوانی را برای شهرداری‌‏های کشور ایجاد می‌‏کند.

چمران، با بیان اینکه  شوراها و شهرداری‌‏ها از مصوبات اخیر مجلس گلایه دارند گفت: انتظار داشتیم که حداقل مجلس با شورای شهر تهران که کنار گوششان است و یا با شورای عالی استان‌‏ها که کنار دستشان است، به عنوان کسانی که دستی بر آتش دارند، مشورت می کرد.

چمران افزود: در تصویب تبصره 13 بودجه که روز گذشته در مجلس بررسی شد، به هیچ یک از اصلاحات و پیشنهادات شوراها توجهی نشده است. در تصویب این تبصره فقط به آن به عنوان یک موضوع کلان توجه شده  و به هیچ وجه جزییات موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

همچنین بیادی نایب رئیس شورای شهر از انعکاس نیافتن برخی اخبار شورای شهر در روزنامه همشهری انتقاد و خاطر نشان کرد که همشهری رسانه‌ای‌است که باید درباره مسایل شورا و شهرداری اطلاع‌رسانی داشته باشد، ولی اخبار  سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر بیشتر از خبرهای شورای شهر در این روزنامه منعکس می‌شود.

کد خبر 17793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز