گروه شهری: گزارش سازمان زیباسازی شهر تهران در باره مرمت و بهسازی پیاده رو خیابان ولی عصر(عج) در جلسه شورای شهر ارائه شد.

به گزارش همشهری، رئیس شورای اسلامی شهر تهران،  در باره علت طرح این موضوع گفت: قبلا در صحن علنی شورای شهر مباحث و انتقاداتی را مطرح کردیم ولی برای اینکه انتقادات یک طرفه نباشد از مدیر عامل سازمان زیباسازی  نیز دعوت شد تا مسایل را توضیح دهد.
مهدی چمران با بیان اینکه قبلا بحث پیاده رو سازی و توجه به پیاده ها در تهران  فراموش شده بود و تنها سواره ها مورد توجه بودند با طرح سوال هایی پیرامون ضرورت و همزمانی اجرا ی طرح بهسازی پیاده رو ولی عصر در مناطق مختلف ، مسایل فنی ،‌‌‌هزینه های پرداختی و  مشکلات ایجاد شده پیرامون آن،   خواستار توضیح  و ارایه گزارش مدیر عامل سازمان زیباسازی شد. حجت الله ملاصالحی  مدیرعامل سازمان زیباسازی نیز با اشاره به سیاست های اجرایی این سازمان گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته  قرار شد  این سازمان به ماموریت اصلی خود بازگردد و به وظیفه اصلی خود یعنی زیباسازی شهر تهران بپردازد.وی با بیان اینکه مرمت و بهسازی پیاده رو خیابان ولی عصر به طول 36 کیلومتر مسیر رفت و برگشت با مجموع 186 هزار متر مربع  در حال اجرا است، اطمینان داد که این پروژه تا پایان بهمن ماه به اتمام می‌رسد.مدیرعامل سازمان زیباسازی همچنین گفت این طرح از سال 72 و 73 مطرح  بوده ولی به دلیل وسعت کار و طولانی بودن مسیر به تعویق افتاده بود. وی‌ با اشاره به اختلاف سطح و  شیب 600 متری خیابان ولی عصر حد فاصل تجریش تا میدان راه آهن گفت: در بهسازی مسیر سعی شده است که این اختلاف سطح به نحو مطلوب مناسب‌سازی شود.
وی همچنین در پاسخ به سوالات چمران مبنی بر اینکه  آیا بلوک‌های سیمانی مورد استفاده دراین طرح قابل برداشت، تعویض و استفاده مجدد می‌باشد گفت: این مشکل در قطعات  قبلی به دلیل کوچک بودن وجود داشت ولی  قطعات فعلی که با ابعاد 50 در50 سانتی متردر  کارخانه ای در میبد یزد تولید‌شده‌ به‌راحتی قابل‌ استفاده مجدد است ضمن اینکه سازنده به مدت 10 سال آنها را ضمانت کرده است.
ملاصالحی همچنین اعلام کرد که هزینه طرح بیش از 10 میلیارد تومان نبوده و جزئیات آن کاملا مشخص است و اگر اعضای شورا بخواهند به صورت تفکیک  ارایه خواهد شد.
از سوی دیگر، امیررضا واعظی آشتیانی خزانه دار شورای شهر نیز گفت:  منکر زحمات سازمان زیباسازی در بهسازی پیاده‌رو خیابان ولی عصر نیستیم ولی70 تا 80 درصد جدول‌های این خیابان سالم بود  و نیازی به کندن آنها  نبود.
حسن زیاری رئیس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای شهر نیز گفت:  بهتر بود این طرح قبل از اجرا در کمیسیون  تخصصی شورا مورد بررسی  قرار می‌گرفت و هزینه‌های آن  در بودجه شهرداری لحاظ می‌شد.
از سوی دیگر، مسعود زریبافان  عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر نیز با مناسب دانستن اجرای بهسازی پیاده‌رو خیابان ولیعصر گفت: این کار به لحاظ کمی و کیفی  با توجه به طول 18 کیلومتر مسیر کار بزرگی است.
حمزه شکیب عضو کمیسیون شهرسازی نیز گفت: ما از نظر فرهنگی به مبلمان داخلی خانه ها توجه داریم ولی به مبلمان‌شهری توجهی نشان نمی دهیم و در این باره باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد. 
کد خبر 12393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز