همشهری آنلاین : مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به نحوه برخورد با داوطلبان متخلف و متقلب در کنکور90، گفت: در این راستا داوطلبان متخلف از یک تا 10 سال از شرکت در کنکور محروم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین توکلی در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه داوطلبی که مرتکب تخلف و تقلب در جلسه آزمون شود برابر با میزانی که در نظر گرفته شده از یک تا 10 سال از شرکت در کنکور محروم می‌شود، اظهارکرد: حتی در بعضی از موارد جزای نقدی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید با توجه به ضوابط در کنکور شرکت کنند، ادامه داد: هرگونه تخلف و تقلبی چون همراه داشتن موبایل حتی به صورت خاموش، وسایل غیرمجاز، هرگونه یادداشت حتی یادداشت برداری از جواب‌های آزمون و یا جابه‌جایی وسایلی چون پاکن و غیره تخلف محسوب می‌شود و در نهایت بنابر گزارش نمایندگان سازمان این افراد به هیات رسیدگی تخلفات فرستاده شده و برای آنان حکم صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کلیه دفترچه‌های عمومی که دفترچه شماره یک هستند دارای 100 سوال و زمان پاسخگویی به آنها نیز 75 دقیقه است، اظهار کرد: گروه علوم ریاضی علاوه بر دفترچه شماره یک دارای دفترچه شماره دو اختصاصی با 125 سوال و مدت زمان پاسخگویی 175 دقیقه است.

وی افزود: گروه علوم تجربی علاوه بر دفترچه شماره دو دارای دفترچه شماره سه ویژه دیپلمه‌های بهیاری با 50 سوال تخصصی است.

همچنین گروه علوم انسانی علاوه بر دفترچه اختصاصی شماره دو دارای دفترچه شماره سه ویژه داوطلبانی است که دارای پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند.

توکلی درخاتمه گفت: گروه آزمایشی زبان برای زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی 70 سوال دارد و مدت زمان پاسخگویی 125 دقیقه است و برای سوال‌های ایتالیایی و روسی، زبان تخصصی وجود ندارد.  

کد خبر 138947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز