همشهری آنلاین : مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزییات نحوه توزیع و رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری90 را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توزیع اینترنتی کارت های‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی پنجگانه‌ از فردا 5 تیرماه، گفت: داوطلبان می‌توانند تا روز چهارشنبه 8 تیر، با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای پرینت کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبان باید با وارد کردن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند، البته داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، بر حسب مورد نسبت به دریافت کارت گروه آزمایشی دوم و یا سوم خود اقدام کنند.

توکلی با تاکید بر اینکه برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است، خاطرنشان کرد: چنانچه هر یک از داوطلبان موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی‌باشند و یا اطلاعات کارت اعتباری را در اختیار ندارند، باید با همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار شخصاً از روز دوشنبه 6 تیر ماه به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان برای شرکت در هر گروه آزمایشی آزمون باید کارت جداگانه دریافت کنند، ادامه داد: بر این اساس کارت ورود به جلسه برای یک میلیون و 282 هزار و 325 داوطلب صادر شده است.

نحوه رفع نقص کارت آزمون

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری وسریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ما قبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، سال و محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، کارمندی، مدرک کاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در سایت سازمان و در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا 11 تیر ماه مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال اخذ دیپلم و نوع دیپلم در کارت ورودی داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بر اساس اطلاعات فایل واصل شده از وزارت آموزش و پرورش درج شده است، اظهار کرد: داوطلبانی که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1384 به بعد است، چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 کارت شرکت در آزمون خود هستند، با توجه به اینکه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت کرده‌اند؛ در این مرحله هرگونه ویرایشی در خصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرک دیپلم داوطلبان است.

وی افزود: همچنین داوطلبانی که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرک دیپلم کارت شرکت در آزمون به سال 1384 و بعد از آن هستند در صورت انجام ویرایش، اعمال موارد ویرایش شده منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرک دیپلم داوطلبان خواهد بود.

توکلی در خاتمه گفت: داوطلبان در صورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای جنس، دین، زبان امتحانی، معلولیت و بهیار کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند باید از 6 تا 8 تیر ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.  

کد خبر 138567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز