همشهری‌آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از روز دوشنبه، ششم تیر باجه‌های رفع نقص کنکور سراسری در محل سکونت داوطلبان فعال می‌شود.

به گزارش برنا، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورد به جلسه آزمون سراسری سال 90 از روز یکشنبه پنجم تیر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان تا هشتم تیر فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان و وارد کردن مشخصات داوطلبی، شماره پرونده و یا مشخصات فردی خود اقدام به دریافت کارت کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان باید دقت کنند برای هر آزمون یک کارت مجزا وجود دارد، بنابراین کسانی که در 2 گروه شناور (هنر و زبان‌های خارجی) شرکت کرده‌اند باید دقت کنند که برای هر آزمون یک کارت جداگانه دریافت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: از روز دوشنبه ششم تیر باجه‌های رفع نقص در محل سکونت داوطلبان فعال می‌شود و چنانچه داوطلبان در بندهایی مانند معلولیت، جنس، دین، زبان امتحانی، بهیاری، نقص در عکس و شماره داوطلبی مثل خوانانبودن شماره باید برای اصلاح و رفع نقص به باجه‌هایی که برای این منظور ایجاد شده است، مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مابقی موارد نقصی قابل ویراستاری است، افزود: چنانچه ویراستاری صورت گرفت و نیاز به مدرکی بود مانند استفاده از سهمیه‌ها، داوطلبان باید تا 14 تیر پس از اصلاح موارد فوق در سایت، مدرک مذکور را به سازمان ارسال کنند.

توکلی یادآور شد: در آزمون سراسری سال 90 دو دفترچه برای داوطلبان صادر می‌شود، یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی. در دفترچه عمومی پاسخ نامه قرار دارد و برای تمامی گروه‌های آزمایشی 100 سوال لحاظ شده و داوطلبان 75 دقیقه فرصت پاسخ‌گویی دارند.

وی افزود: امسال دفترچه گروه‌های آزمایشی در رنگ‌های متفاوت طراحی شده است که دفترچه گروه آزمایشی علوم ریاضی آبی، دفترچه گروه آزمایشی علوم تجربی قرمز، دفترچه گروه آزمایشی ‌هنر صورتی، دفترچه گروه آزمایشی علوم انسانی سبز و دفترچه گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نارنجی خواهد بود.

توکلی دلیل رنگ بندی دفترچه‌های آزمون را بالابردن ضریب امنیت آزمون عنوان کرد.

وی افزود: از یک میلیون و 132 هزار و 877 شرکت کننده در آزمون سراسری، 149 هزار و 485 نفر در رشته گروه‌های شناور هنر و زبان شرکت کردند که کل داوطلب آزمون دهنده در این سه روز یک میلیون و 282 هزار و 335 نفر هستند.

کد خبر 138401
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز