در گوشه و کنار شهر، صدای پای تابستان شنیده می‌شود...بشنو و از تابستان لذت ببر!

هفته‌نامه دوچرخه شماره 608

باشگاه تابستانی ترنج

باشگاه تابستانی ترنج کار خود را آغاز کرد. این باشگاه تا 12 مرداد، یعنی قبل از رسیدن ماه مبارک رمضان کار خود را ادامه می‌دهد.

مرتضی کامل نواب، رئیس مرکز تشکل های اجتماعی سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری تهران به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:« باشگاه تابستانی ترنج به همت سازمان فرهنگی، هنری برنامه های متنوعی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دوم و سوم راهنمایی دارد.»

او در باره مخاطب قرار دادن دانش آموزان راهنمایی می‌گوید:« در مقطع دبستان توجه خانواده‌ها به دانش‌آموزان بسیار زیاد است و همیشه برنامه‌های متنوعی برای این گروه سنی هست. در مقطع دبیرستان هم دانش‌آموزان در گیر کنکور هستند و برنامه‌ریزی‌هایی از این دست. اما معمولاً برای دانش‌آموزان راهنمایی کمتر برنامه‌ریزی شده است. به خاطر همین تصمیم گرفتیم این باشگاه‌ را برای این گروه سنی ایجاد کنیم.»

او می‌گوید:« این باشگاه در کلیه فرهنگ‌سراهای شهر تهران فعال است و هم اکنون کلاس‌ها شروع به کار کرده‌اند. نوجوانان در قالب گروه‌های 25 نفره از برنامه‌های باشگاه ترنج استفاده می‌کنند.»

رئیس مرکز تشکل های اجتماعی می‌گوید:«این برنامه شش هفته طول می‌کشد و در هر هفته یک برنامه برای نوجوانان در نظر گرفته می‌شود که در آن کارگاه‌های ورزش، طراحی پوستر و آموزش عکاسی و جلسات پرسش و پاسخ تشکیل می‌شود.»

هورا... تابستان خنک توچال!

تابستان خنک آن هم در توچال خیلی می‌چسبد! برنامه‌های تابستانی فرهنگ‌سرای توچال را امسال فرهنگ‌سرای آسمان برگزار می‌کند.

محسن سلیمانی فاخر، مسئول روابط عمومی فرهنگی هنری منطقه یک به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «فرهنگ‌سرای آسمان برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در نظر گرفته. این برنامه‌ها از اول تابستان شروع شده است.»

او می‌گوید:«این برنامه ها به مدت 40 روز ادامه دارد. در ایستگاه‌های یک و پنج تله کابین، غرفه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برپاست. »

سلیمانی فاخر می‌گوید:« برای شرکت در این برنامه خانواده‌ها روزهای سه‌شنبه ، چهارشنبه و پنج شنبه به فرهنگ‌سراهای شهر تهران مراجعه و ثبت نام می‌کنند و به صورت رایگان به این فرهنگ‌سرا می‌آیند.»

او درباره غرفه ها و برنامه‌های این فرهنگ‌سرا می‌گوید:«غرفه‌های متنوعی در نظر گرفته‌ایم. ورزش، طنزنگار، هیجان خانواده، هوانوردی، نشانه و هدف، نمایشگاه کتاب و.... شب‌های پنج شنبه هم جشن‌های شبانه برگزار می‌شود.»

دهکده تابستانی آفتاب

اگر اهل جنوب غرب تهران هستید، می‌توانید از برنامه دهکده تابستانی آفتاب استفاده کنید.

دهکده تابستانی آفتاب در فضای باز فرهنگ‌سرای خاتم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی، هنری منطقه18، در این دهکده کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به همراه والدین خود از برنامه‌های رایگان و متنوع تفریحی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

جشنواره تابستانی بازی های سنتی نیز با حضور تمام اعضای خانواده عصر جمعه هر هفته در دهکده آفتاب برگزار می‌شود و به برگزیدگان مسابقات «سایبان فرهنگی» جایزه‌هایی داده می‌شود.

مسابقه ماهی گیری از حوضچه دهکده نیز عصر هر روز برگزار و به برندگان جایزه اهدا می‌شود.

برپایی ایستگاه های اذان و نماز و قصه های قرآنی نیز در دهکده آفتاب به عصر های تابستانی حال و هوای معنوی می بخشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره66207066 تماس بگیرید.

کد خبر 138831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز