همشهری آنلاین: اسامه بن لادن، رییس القاعده به ادعای یک روزنامه آمریکایی، پیش از مرگ خود احتمالا تماس‌هایی را با فعالانی که به سرویس اطلاعاتی پاکستانی نزدیک بوده‌اند، داشته است.

Bin Laden

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، از موبایلی که در خانه بن لادن کشف شده، تماس‌هایی با سازمان حرکت المجاهدین دیده شده است.

آمریکا این گروه را یک سازمان تروریستی نامیده است. به نوشته این روزنامه، این گروه سال‌ها تماس مخفیانه با مسئولان بانفوذ در سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) داشته است.

این تلفن حین عملیات کماندوهای آمریکایی در زمان قتل بن لادن در پاکستان ضبط شده و ظاهرا توسط رییس القاعده مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی به این روزنامه گفت: این مدرک بسیار قابل تامل است، اما مدرکی نیست که بتواند ارتباط بین بن لادن با ISI را به طور قطعی ثابت کند، زیرا مشخص نیست که آیا تماس‌ها را خود رییس القاعده گرفته باشد.

روابط میان پاکستان و آمریکا از زمان قتل بن لادن به خاطر عملیات مخفیانه نیروهای ویژه آمریکا در تاریخ دوم مه در خاک پاکستان به شدت تیره شده است.

کد خبر 138459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز