همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: به عنوان مسئول اطلاعاتی کشور هشدار می‌دهم مسئولان ما باید به طور جد مراقب اطراف خود باشند

moslehi

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در همایش شهدای ترور در حسینیه جماران افزود: یکی از بهره برداری‌های استکبار از نفاق که در دوران اصلاحات آمریکایی و حتی در دوره تکنوکرات‌ها نیز اتفاق افتاد این بود که با نفوذ منافقین و تغییر کارکرد آنها با کمال تاسف ضرباتی به نظام وارد کرد.

وی گفت: البته دستگاه اطلاعاتی کشور با هماهنگی و همدلی خوبی که امروز به برکت ولایت و تدابیر مقام معظم رهبری در صحنه‌های مختلف اطلاعاتی وجود دارد ، اِشراف بسیار خوبی بر حرکت‌های مختلف گروهک‌های ترور چه منافقین که در حال اضمحلال و نابودی است و چه دیگر گروهک‌ها وجود دارد.

آقای مصلحی افزود: البته اینکه می‌گوییم در حال از بین رفتن است به این معنی نیست که آنها تلاش‌های مذبوحانه خود را ادامه نمی‌‌دهند.

شهدای ترور

وزیر اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، در همایش شهدای ترور  به ترورهای منافقین از اوائل انقلاب تاکنون اشاره کرد و افزود: بیش از 17 هزار شهدای ترور با مظلومیت هر چه تمام تر در جایگاه های مختلف کشور از ریاست جمهوری گرفته تا بقال محله،‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست تروریست‌های منافق به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: در عین اینکه این شهادت‌ها برای خود شهدا مقام و منزلتی دارد اما برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی جایگاه بلندی داشته است.

مصلحی با بیان اینکه بسیج مستضعفین و انجمن دفاع از قربانیان ترور باید چهره تروریست‌ها را به نسل جوان بشناسانند اضافه کرد: نسل جوان که اوائل انقلاب نبوده است و وضع منافقین را نمی‌داند، نیاز جدی دارد با این مجموعه ای که به دامن استکبار رفته است آشنا شود.

وی افزود: وقتی در دوران دفاع مقدس، استکبار با همه توان به میدان رویارویی با انقلاب اسلامی آمد با کمال تأسف منافقین به دامن صدام رفتند و خودشان را پناهنده آنها کردند و هنوز هم بقایای آنها در پادگان اشرف تحت حمایت آمریکایی‌ها هستند.

مصلحی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید تکلیف خود را با این مجموعه که خود آنها اذعان دارند منفورترین گروه در میان گروهها هستند، روشن کنند و باید مردم آمریکا از سردمداران خود سوال کنند که شما چه وضعیتی در ارتباط با منافقین دارید.

وی گفت: یکی از مطالبی که اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این است که منافقین در بین توده‌های مردم ایران جایگاهی ندارند و این را خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند.

وزیر اطلاعات افزود: ما می گوییم اگر جایگاهی ندارند چرا آمریکایی‌ها از منافقین در پادگان اشرف حمایت می‌کنند و حالا که حکومت و دولت عراق می‌خواهد تکلیف منافقین را در عراق روشن کند، چرا اجازه نمی‌دهند.

مصلحی اضافه کرد: با چه مجوزی از یک گروه تروریستی حمایت می‌کنید و یا فرانسه مجموعه عظیمی از تشکیلات اطلاعاتی را در اختیار منافقین قرار داده است.

وی گفت: در اظهارات خود آمریکایی‌ها یاد شده است که اعضای منافقین با دنیای بیرون بیگانه‌اند و تنها از سرگروه‌های منافقین تغذیه فکری می‌شوند.

وزیر اطلاعات افزود: در حمله آمریکا به عراق وقتی که ارتش آمریکا وارد پادگان اشرف شد؛ عده‌ای از پادگان بیرون آمدند و برخی از آنها به دامن نظام اسلامی بازگشتند و در اعترافات خود گفتند اصلا اجازه این را که به غیر از تلویزیون نفاق به تلویزیون دیگری نگاه کنیم، به ما نمی‌دادند و حتی رادیو در اختیار ما نبود که بتوانیم کانال‌های مختلف را گوش دهیم.

وزیر اطلاعات افزود: سوال ما از غرب این است شما که ادعای حقوق بشر دارید، بزرگترین جنایات را در حق بشر می‌کنید و این جنایاتی که در افغانستان و پاکستان و عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی به ویژه در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد، پشتوانه همه این ها براساس اخبار و اطلاعاتی که داریم، دلارهای آمریکایی است.

مصلحی گفت: ما حتی اخبار و اطلاعاتی داریم که شما به وسیله بالگردهای خود به بسیاری از این گروه ه‌ها (گروه‌های تروریستی) مواد غذایی و حتی دلار و نیازمندی‌های آنها را از آسمان به آنها می‌رسانید و داخل پاکستان و افغانستان گروه‌هایی دارید که به آنها کمک می‌کنید؛ گروه‌هایی که مردم نمازگزار را به خاک و خون می‌کشند و گروه‌هایی که خود شما شکل دادید و خودتان به آن اذعان دارید.

مصلحی گفت: شما اگر بن لادن را دستگیر کردید و کشتید؛ چرا جنازه‌اش را نشان ندادید و تنها چند عکس نشان دادید و هیچ توجیهی ندارید که این عکس‌ها متعلق به چه زمانی و چه کسی است؟ مشخص است که از رسانه‌های استکباری برای اهداف پلیدی که دارید در مباحث سیاسی استفاده می‌کنید.

وی اضافه کرد: اکنون اروپایی‌ها در مباحث اقتصادی دچار بحران‌های شدیدی هستند اما استکبار رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد این بحران‌ها برملا و بیان شود و مسائل خود را می‌پوشانند در حالیکه بحران‌های سنگینی در اروپا وجود دارد و ما می‌بینیم که در آینده نزدیک با وضع اقتصادی اروپا و آمریکا، فروپاشی آنها حتمی است و اقتصاد بادکنکی که با "ربا" شکل گرفته، به طور قطع در آستانه فروپاشی است.

مصلحی گفت: البته برای استکباری که سرمایه‌های انسانی را به تاراج برده است، این فروپاشی مقداری طول می‌کشد.

لزوم هوشیاری و مراقبت در مقابل جریان نفاق

وزیر اطلاعات گفت: از ویژگی‌های نفاق این است که متناسب با هر زمان و عرصه رفتار می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در همایش شهدای ترور در حسینیه جماران افزود: امروز گروهک منافقین مثل سال های 58 و 59 اقدام نمی‌کند و نباید انتظار داشته باشیم همانند آن سال‌ها شاهد انفجاراتی شویم که در آن دکتر بهشتی و 72 تن ازیارانش به شهادت رسید .

وی گفت: این اقدامات دیگر صورت نمی‌گیرد زیرا آنها متناسب با شرایط امروز اقدام و از نیروها برای اهداف پلید خود استفاده می‌کنند بنابراین به همه مسئولان در هر رده‌ای هشدار جدی دارم که باید هوشیار باشیم.

آقای مصلحی به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: این فتنه، پیچیده بود و امروز نیز باید توجه داشته باشیم که تحت عنوان گروه انحرافی یا مباحثی از این قبیل از فتنه غافل نشویم .

وی افزود: باید حواس خود را جمع کنیم گروه‌هایی که در فتنه 88 دو پهلو و سه پهلو حرف می‌زدند امروز نیز واضح حرف نمی‌زنند.

آقای مصلحی اضافه کرد: درباره آن فتنه هنوز هم مقام معظم رهبری در فرمایش‌های مختلف به نوعی به اهمیت آن اشاره می‌کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: دیدیم اصلاح طلبان آمریکایی که در فتنه 88 فرار کرده بودند ، امروز چگونه خود را نشان دادند و چگونه منافقین که در هر مرحله‌ای متناسب با آن زمان عمل کنند، در کنار آنها لانه کرده‌اند و استکبار دقیقا از آنها بهره برداری می‌کند.

آقای مصلحی افزود: در تجمع‌هایی که در کشورهای اروپایی برگزار می‌شود به عنوان مثال فاطمه حقیقت جو که نماینده مجلس ما بود در کنار آنها قرار داشت و نفاق چگونه از آنها استفاده کرد.

وی گفت: بر همین اساس هوشیاری و مراقبت از نکات مهم و قابل توجه است و وقتی در مسئولیت و جایگاه‌های مدیریتی قرار می‌گیریم نباید اصول را فراموش کنیم.

آقای مصلحی ادامه داد: این ملت عزیزترین‌های خود را پای نظام گذاشته و تحریم‌ها و تحمل سختی‌های اقتصادی و معیشتی و تحریم‌ها برای او هیچ است و مردم ما این را نشان داده‌اند.

وی گفت: امروز اگر ملت ایران در منطقه به عنوان بهترین کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دارد برای این است که به علت تحریم‌ها روی پای خود ایستاده است و از ظرفیت‌ها، استعدادها و توان خود استفاده می‌کند.

آقای مصلحی افزود: امروز سرخوردگی سنگین استکبار این است که هر اقدامی علیه ملت ما انجام داد و هر روز قطعنامه‌ای صادر کرد اما نتیجه نگرفت و به جایی نرسید.

وی گفت: با تدبیر و رهبری مقام ولایت، انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسئولان این نظام توانسته‌اند به خوبی مسئولیت‌ها و وظایف خود را پیش ببرند.

وزیر اطلاعات افزود: البته همه اینها برای این است که فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم چون شهدا جان خود را در راه این انقلاب گذاشتند و امروز نیز جامعه ما را مدیریت و ضعف های مدیریتی ما را جبران می‌کنند.

کد خبر 138436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز