همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی وزارت اطلاعات را مجاز کرد که در صورت نیاز و ضرورت با ادامه خدمت مستخدمین متخصص و مجرب اطلاعاتی و بازنشستگان که آمادگی ادامه خدمت را دارند، حداکثر تا سن 65 سال موافقت کند.

در جلسه علنی یک‌شنبه مجلس شورای اسلامی جزییات طرح اصلاح ماده 57 و تبصره یک ماده 58 قانون استخدامی وزارت اطلاعات مطرح و به تصویب نمایندگان رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده یک این طرح، ماده 57 قانون استخدامی این وزارتخانه اصلاح شد و بر اساس آن مستخدمین رسمی وزارتخانه با داشتن 65 سال سن یا 30 سال سابقه خدمت قابل قبول بازنشسته می‌شوند.

در تبصره یک این ماده نیز مصوب شد که وزارت اطلاعات مجاز است در صورت نیاز و ضرورت با ادامه خدمت مستخدمین، متخصص و مجرب اطلاعاتی و بازنشستگان که آمادگی ادامه خدمت را دارند حداکثر تا سن 65 سال موافقت نماید.

تبصره دیگر این ماده نیز ناظر بر این مسئله بود که مصادیق ضرورت و نیاز و هم‌چنین نحوه ادامه خدمت بالاتر از 30 سال بر اساس دستورالعملی است که به تصویب وزیر اطلاعات می‌رسد.

در تبصره سه نیز مصوب شد در هنگام بازنشستگی به کارمندانی که بیش از 30 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال خدمت مازاد بر 30 سال دو و نیم برابر حقوق بازنشستگی علاوه بر حقوق تعیین شده محاسبه و پرداخت شود.

تبصره دیگری از این ماده نیز که به تصویب مجلس رسید بار مالی ناشی از اجرای این ماده را قابل تامین از منابع صندوق بازنشستگی و اعتبارات وزارتخانه معرفی کرد.

در ماده دیگری از این طرح که ناظر بر اصلاح ماده 58 قانون استخدامی وزارت اطلاعات بود و در تبصره یک آن مستخدمین شاغل در خدماتی که موجب قوانین خاص، شرایط ویژه‌ای از نظر سنوات بازنشستگی برای آنان از قبیل مشاغل سخت و زیان‌آور و کار با اشعه و نظایر آن پیش‌بینی شده است، مشمول مقررات مربوطه می‌باشند و بازنشستگی آنها قبل از 30 سال خدمت منوط به موافقت این وزارتخانه می‌باشد.

 

کد خبر 135650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز