همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت وزارات امور خارجه در خصوص آقای ملک‌زاده استعلام کرد و ما هم پاسخ دادیم که وی را منصوب نکنند.

مصلحی حیدر وزیر اطلاعات

 به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که وزارت خارجه در مورد آقای ملک‌زاده از وزارت اطلاعات استعلام کرده بود و وزارت اطلاعات به وزارت خارجه گفته بود که این فرد را منصوب نکند، گفت: ما اگر استعلامی داشته باشیم بر اساس سوالی است که از ما شده و جایی رسماً اعلام نکرده‌ایم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی هم‌چنین در مورد دستگیری چند تن از اعضای گروهک تروریسیتی ریگی گفت: این دستگیری‌ها بر اساس اطلاعات است و ترددهایی که آن‌ها دارند رصد می‌شود و دستگیر می‌شود.

 وی همچنین در مورد دادگاه سه آمریکایی نیز گفت: دادگاه آن‌ها دست قوه قضائیه است.

 مصلحی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس به نقل از وزارت اطلاعات مطالبی را بیان می‌کنند، گفت: وزارت اطلاعات اگر مطلبی داشته باشد خود بیان می‌کند.

 وزیر اطلاعات در مورد حملات سایبری که به سایت‌های برخی از دستگاه‌ها و نهادها صورت می‌گیرد، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی غرب همه جا در این جهت فعال هستند و اقداماتی که ما انجام می‌دهیم در غالب تذکرات و اقدامات پیشگیرانه‌ای است که به دستگاه‌ها می‌گوییم انجام دهند. به دستگاه‌های مختاف گفته‌ایم مراقبت‌هایی باید داشته باشند و خود ما مراقبت انجام نمی‌دهیم و خود دستگاه‌ها باید این اقدامات را انجام دهند و اگر دستگاهی هک شد برای به روز شدن آن و مقابله با کاری که انجام شده اقداماتی توسط وزارت اطلاعات انجام می‌گیرد.

 وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی این حملات را انجام می‌دهند، از جمله حمله اخیری که به سایت یکی از وزارت‌خانه‌ها انجام شده است، گفت: نمی‌دانیم و باید بررسی کنیم.

کد خبر 138366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز