سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات در دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی از ائتلافات علنى و عمدتاً مخفى جریان فتنه با جریان انحرافى خبر داد.

مصلحی

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی تصریح کرد: دشمنان در رویایى با نظام، دو استراتژى را دنبال می ‏کنند که استراتژى اول خودش دو شاخه دارد؛ تهاجم به ارزش‌ها هویت دینى و فرهنگ اسلامى و تحریم‏هاى اقتصادى و سیاسى.

 وی همچنین مبارزه با نظام که با استفاده از ابزارهاى نرم و سخت صورت می گیرد، را استراتژی دوم دشمن در جهت مبارزه با نظام برشمرد.

 وزیر اطلاعات با تأکید بر نقش وزارت اطلاعات در حراست و حفاظت از دستاوردهاى نظام، از جنگ سخت اطلاعاتى نظام با دشمنان خبر داد.

 وى در ادامه از برخى اظهار نظرهاى کارشناسانه که در بعضى موارد حتى موجب از بین رفتن تلاش‌هاى صورت گرفته می‌شود، انتقاد کرد و خواستار این شد که مسئولین این نکات امنیتى را در سخنان و مصاحبه‌هاى خود رعایت کنند.

 وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به بیدارى اسلامى و انقلاب‌های بوجود آمده در منطقه، نقش انقلاب اسلامى را در این راستا از اهمیت فوق‌العاده‏اى برخوردار دانست.  مصلحی بیدارى اسلامى را آغاز مبارزه با نظام سلطه قلمداد کرد.

 وی در بخش دیگرى از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره و به ارائه تحلیلى در این خصوص پرداخت.

 مصلحی در ادامه روحیه سربازان گمنام امام زمان را از سطح بالایى برخوردار دانست و این روحیه بالا را نشان از ولایت مدارى نیروهاى این وزارتخانه خواند.

 وزیر اطلاعات همچنین از ائتلافات علنى و عمدتاً مخفى جریان فتنه با جریان انحرافى براى مقابله با خط اصلى نظام و انقلاب اسلامى خبر داد.

 مصلحی در تحلیل این ائتلافات، آنها را از پیچیده‏ترین مسائلى دانست که نظام به آن‏ها روبروست.

 وی ادامه داد: البته وزارت اطلاعات از سطح بالاى هوشیارى برخوردار است و نخواهد گذاشت این جریانات، انتخابات 12 اسفند (انتخابات مجلس شوراى اسلامى) را به انحراف بکشانند.

 وزیر اطلاعات در ادامه گفت: جریان فتنه و جریانات انحرافى هر دو با ویژگی‌هاى مشترکى در راستاى تقابل جدى با نظام و ولایت فقیه تحرکاتى را دارند.

 وى افزود: این تحرکات با تلاش براى القاء فصل‌الخطاب نبودن ولایت فقیه و تقسیم بندى فرامین رهبرى به حکومتى و غیر حکومتى سیاست خود را دنبال می‌کند.  وى رویکرد منفعلانه این جریانات با مسأله بیدارى اسلامى را از دیگر اهداف آن‏ها دانست.

 مصلحى افزود: از نگاه این جریان‌ها، به دست گرفتن کرسى ریاست جمهورى و کرسی‌هاى مجلس شوراى اسلامى تنها راه تغییر نظام است؛ مدتى است که با روش‌هاى گوناگون جذب مردم در حال شکل‏گیرى است.

 وى ادامه داد:بزرگ‌نمایى مشکلات مردم، ایجاد هراس در بین توده‏‌هاى مردم، اتخاذ سیاست تساهل و تسامح، علاقه‏‌مندى جدى در خصوص رابطه با آمریکا به نحو پررنگ در عملکرد این جریانات کاملاً هویداست.

 وی ادامه داد: همچنین این جریان‌ها می‌کوشند تا با گفتمان اصلاح طلبانه، تمامى نیروهاى نظام (اصلاح طلبان) را به گونه‏‌اى جذب نمایند.

 وی تصریح کرد :این گروه‌ها در حال شکل دادن لایه‌هاى مختلف براى جذب نخبگان هستند. از برنامه ‌هاى این جریانات، مقابله با سیاست‌هاى مقام معظم رهبرى، تأکید بر ملى‌گرایى افراطى، تأکید بر شبه مدرنیسم، تأکید بر ناکارآمد بودن اسلام و تأکید بر ناکارآمدى روحانیت مى‏‌باشد.

 مصلحی همچنین احساس بى‌قدرتى و عجز افراد بر تأثیر گذارى در تصمیمات، احساس بى‌معنایى سیاسى، ایجاد حسن بى‌اعتمادى به حاکمیت، بهره‏گیرى از مواضع دو پهلو و لغزنده و اتخاذ گرایشات غربى را از دیگر برنامه‌های این جریان‌ها براى تأثیر گذارى بر نخبگان برشمرد.

 وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خویش به موضوع تغییر نسل و شکل گیری نسلی که از نظر زمانی با اهداف انقلاب فاصله دارد، پرداخت و افزود:این گروه‌ها با سوء استفاده از بی‌اطلاعی نسل جدید از مسائل انقلاب به تهی کردن ذهن نسل جدید از اندیشه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری در بین این نسل می‌پردازند.

 وی به پروژه القاء حواس پرتی جمعی از سوی این جریانات اشاره کرد و از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این قضایا خبر داد.

 مصلحی همچنین از تاکتیک مظلوم نمایی جریان اصلاحات پرده برداشت و از فریب برخی از افراد خودی در این مسأله ابراز تأسف کرد.

 وی تبیین انحرافی از ولایت فقیه که آنرا دچار نسبیت گرایی کرده را از دیگر برنامه‌های این گروه‌ها دانست.

 وزیر اطلاعات ، در ادامه به تدابیری که برای برگزاری سالم انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باید اتخاذ کرد، پرداخت.

 مصلحی همچنین از شیوه‌های استحاله فرهنگی خبر داد و از برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای برای ایجاد استحاله فرهنگی در بین تفکرات گوناگون جامعه خبر داد.

 وی وجود شبکه‌های مختلف در راستای ذائقه‌های مختلف افراد جامعه را در راستای این اهداف برشمرد.

کد خبر 144914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز