همشهری‌آنلاین: وزیر اطلاعات در مورد سفارتخانه مجازی که از سوی دولت آمریکا با ادعای برقراری رابطه با ملت ایران ایجاد شده است، گفت: این یک تور و طعمه است تا افرادی را برای مباحث جاسوسی دنبال کند و باید مردم به خصوص جوانان هوشیاری لازم در این ارتباط داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مصلحی یک‌شنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: سفارت تعبیر و اصطلاحی است که در عرف دیپلماتیک معنی دارد و تاسیس یک سفارت در یک کشور دیگر باید مورد قبول آن کشور قرار گیرد و اعتبارنامه داده شود اما چیزی که آن‌ها مطرح کرده‌اند بحث سفارتخانه مجازی است، مجازی یعنی چه؟ یعنی وجود خارجی ندارد و‌ آ‌قایان در وهم و خیالات هستند واین فعالیت‌ها را می‌کنند.

وی با بیان این که به عنوان دستگاه اطلاعاتی کشور می‌گویم وضعیت سیستم اطلاعاتی آمریکا ورشکسته است و ما با تمام وجود به این ورشکستگی پی‌ برده‌ایم و این که می‌بینیم در موقعیت‌های مختلف دست به این اقدامات می‌زنند دلیل بر ورشکستگی آن‌هاست و این که از اقدامات‌شان نتیجه نگرفته‌اند و مردم ما با اقدامات آن‌ها همراهی نداشته‌اند. 

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا در شبکه بی.بی.سی گفت:‌ دیدید که او با آهی مطرح کرد که ما دسترسی نداریم و نمی‌توانیم اقدامات داشته باشیم.

مصلحی با بیان این‌که آن‌ها در وهم و خیالات هستند اظهارکرد: ما بارها گفته‌ایم که در فضای سایبری و فضای مجازی ما تسلط و اشراف خوبی داریم به گونه‌ای که به خیلی از کشورهای دیگر اخیرا انتخابات داشته‌اند گوشزد کرده‌ایم که آمریکا برای شما طراحی دارد و حتی به آن‌ها گفته‌ایم چه کسانی چه کارهایی می خواهند انجام دهند و آن‌ها تعجب می‌کردند که ما چگونه این اطلاعات را داریم.

وی در ادامه به کسانی که ممکن است فریب این اقدامات آمریکا را بخورند هشدار داد و گفت: این یک تور و یک طعمه است تا افرادی را در مباحث جاسوسی دنبال کنند و مردم ما به خصوص جوانان‌مان باید هوشیاری و دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان در اوایل انقلاب گفت: سفارت آمریکا در کشور ما یک جاسوس‌خانه بود که توسط مردم فتح شد و به دنیا نیز فهم شد که آنجا لانه جاسوسی بود، سفارت مجازی نیز همان است و همان مشی و مسیر را طی می‌کند.

وی گفت: ‌اجازه دهید تا مدت زمانی بگذرد تا ببینیم مردم انقلابی ما چه برخوردی می‌کنند و چه جواب عکسی به این اقدامات می‌دهند.

کد خبر 153558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز