همشهری آنلاین: موضع‌گیری علیه پادشاه، خاندان سعودی و چهره‌های سرشناس وهابیت در رسانه‌های کویتی خشم و نارضایتی دولت سعودی‌ را برانگیخت.

تنش در روابط عربستان و کویت بالا گرفت

به گزارش ایرنا، دولت عربستان در نامه ای به مسوولان کویتی به آنچه سهل انگاری دولت کویت در متوقف کردن حمله تبلیغاتی علیه شخصیت های دینی و سیاسی سعودی نامید، بشدت اعتراض کرد.

'لات' و 'هبل' روابط عربستان و کویت را تیره کردند

به نوشته پایگاه اینترنتی 'حوار و تجدید' در این نامه که توسط سفیر عربستان در کویت تسلیم امیر این کشور شد ، دولت عربستان با حمله شدیداللحن خشم و نارضایتی خود از سکوت مسوولان کویتی در برابر توهین به علمای وهابی این کشور ابراز نمود.

ماجرا از این قرار است که فرزند 'عبد العزیز بن عبد الله بن باز' یکی از شیوخ مذهبی عربستان علیه یکی از نزدیکان شیخ 'ناصر المحمد' نخست وزیر کویت که صاحب یک شبکه تلویزیونی است، به اتهام اهانت به پدرش شکایت کرده است.

به ادعای شاکی، این شبکه به مدت یک هفته کامل عبارت‌هایی را در توهین به پدرش و آسیب وارد کردن به وجهه و جایگاه اجتماعی وی پخش کرده است.

بر اساس این گزارش شبکه مذکور شیخ بن باز را به بت 'لات' و 'محمد بن عبدالوهاب' بنیانگذار فرقه وهابیت را به بت 'هبل' (دو بت مورد پرستش اعراب جاهلی پیش از اسلام) تشبیه کرده بود.

امیر کویت در سخنرانی چهارشنبه گذشته به نارضایتی خود از این اهانت ها اشاره کرد درحالی که نامه مستقیم دولت سعودی به امیر کویت بیانگر آن است که آل سعود به نخست وزیر کویت اعتماد ندارد و معتقد است که او نمی تواند این مساله را حل کند.

کد خبر 138272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز