شنبه ۳۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا روز جمعه 19 ژانویه(29 دی) اظهار داشت که فیدل کاسترو رهبر کوبا برای زنده ماندن با تمام نیرو علیه مرگ می جنگد.

چاوز دشواری مبارزه کاسترو با بیماری روده  را به زمانی تشبیه کرد که وی رهبری انقلاب علیه دولت باتیستا را بر عهده داشت و گفت: او برای زندگی اش می جنگد، امیدواریم حالش بهبود یابد. هرچند به کندی.

وی سپس با اشاره به سن کاسترو افزود: پیش از این کاسترو خودش را به ماشینی تشبیه کرده بود که 80 سال از عمرش می گذرد و حالا باید تعَمیر شود"

از تاریخ 31 جو لای که کاسترو به دلیل جراحی روده قدرت را به برادرش رائول واگذار کرد، تا امروز در محافل عمومی دیده نشده است. مقامات دولت کوبا در مورد وضعیت سلامتی وی سکوت اختیار کرده اند.

اوائل هفته گذشته روزنامه اسپانیایی ال پائیس از قول منبع پزشکی ذکر نشده ای گفته بود که وضعیت سلامتی رهبر کوبا بسیار وخیم است اما یک جراح اسپانیایی که در ماه دسامبر از وی دیدن کرده بود این خبر را شایعه خواند و گفت که بهبودی روز افزون در سلامت کاسترو مشاهده می شود.

این جراح که دکتر خوزه لویس گارسیا نام دارد، پیش از این در مصاحبه ای با سی.ان.ان گفته بود : تنها بخش صحیح گزارش روزنامه ها نام بیماری است که جراحی شده و اینکه طی عمل پیچیدگی هایی به وجود آمده است. مابقی اطلاعات تنها شایعه است. این پزشک از پرداختن به جزئیات سلامتی کاسترو و یا گزارش های روزنامه اسپانیایی سر باز زد و اظهار داشت که این گزارش ها نه درستند و نه واقعی.

روزنامه ال پائیس که یکی از مهم ترین و مورد اعتمادترین روزنامه های اسپانیاست، روز سه شنبه گزارش داد که دو منبع مطلع در بیمارستان مادرید، اسپانیا به خبرنگاران این روزنامه گفته اند که سه عمل جراحی کاسترو موفقیت آمیز نبوده و پیچیدگی هایی در هر کدام پیش آمده است.

این روزنامه گزارش داده است که کاسترو از بیماری ای رنج میبرد که باعث ایجاد التهاب در کیست های روی روده بزرگ می شود. احتمال پارگی و خونریزی این کیست ها وجود دارد. این عفونت در بافت دیواره داخلی محوطه شکمی پخش شده و مانع بهبودی بیمار می شود.

به گفته این روزنامه کاسترو داوطلبانه خود را تحت نوع خاصی از  عمل جراحی قرار داد که با موفقیت انجام نشد، در صورتی که عمل متداول دیگری می توانست روند بهبود او را به آسانی تسریع بخشد.

کد خبر 13781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز