گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از تشکیل کمیسیونی مرکب از تشکل‌ها، اتاق و نمایندگان رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی خبر داد تا به‌صورت واقعی موضوع قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

تولید

به گزارش همشهری، تشکیل زودهنگام و تعیین تکلیف مرجع مشخص برای واقعی‌کردن قیمت کالاهای تولید داخل خبر خوشی برای تولید‌کنندگان خواهد بود تا از زیر فشار ناشی از سرکوب قیمت‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان رهایی یابند. یحیی آل اسحاق عصر دیروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به برگزاری جلسه با معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: کمیسیون یادشده پیشنهادهای خود را به دولت ارائه می‌کند تا در نهایت وزارت بازرگانی براساس واقعیات تصمیم‌گیری کند.

او افزود: در کمیسیون نمایندگان اتاق مشخص شده‌اند و منتظر معرفی نماینده ریاست‌جمهوری در این راستا هستند. او با ابراز نگرانی شدید از رکود تولید داخلی در پی تثبیت قیمت‌ها پس از هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: موضوع کالا و قیمت‌گذاری از جمله مهم‌ترین مسائل است؛ چرا که از یک‌سو قیمت به دلایل مختلف افزایش می‌یابد و در مقابل دولت اجازه افزایش قیمت به تولید‌کنندگان را نمی‌دهد که این یک تضاد است و بخش تولید یا باید کارخانه را تعطیل کرده یا کیفیت را پایین آورد و افزایش قیمت‌ها را جبران کند.

کد خبر 136638

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز