سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با افزایش نرخ ارز و افزایش رسمی و غیررسمی قیمت‌ها، مجوز افزایش 10درصدی قیمت لوازم خانگی نیز صادر شد.

لوازم منزل

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با اشاره به مذاکرات این اتحادیه با سازمان بازرگانی استان تهران، گفت: مجوز افزایش قیمت 10درصدی به‌دلیل بالا رفتن نرخ ارز صادر شده است.محمد طحان‌پور با بیان اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند به اتحادیه کشوری مراجعه کرده و مجوز بگیرند به ایسنا گفت: همچنین واردکنندگان و تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت بیش از 10 درصدی قیمت را دارند باید با ارائه مستندات به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مراجعه کنند.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز، بازار لوازم خانگی به تلاطم افتاده و با توجه به تفاوت نرخ ارزی که رسما به‌وجود آمده و حرکت کاذبی که در بازار است، ذهنیت احتمال گران‌شدن کالا به‌وجود آمده است.
طحان‌پور تصریح کرد: همیشه در نهایت مصرف‌کننده است که تاوان داده و باید کالا را گران بخرد. اتحادیه تا‌کنون برای مقابله با گرانی مقاومت می‌کرد اما دیگر هیچ مقاومتی نداریم. رئیس بانک مرکزی از یک طرف می‌گوید به‌قدری ارز در بازار می‌ریزیم که هیچ مشکلی نیست بعد خودشان، کالا را گران کرده و می‌گویند دیگران کالاها را گران نکنند.

وی افزود: گرچه بازرسان اتحادیه بر بازار نظارت کامل دارند اما خرید و فروش کمی سخت شده است؛ چرا که اگر واحدهای صنفی کالایی را گران بخرند، گران می‌فروشند. افزایش نرخ ارز به‌طور طبیعی در واردات تاثیر گذاشته و اکنون گمرک هم 10 درصد افزایش قیمت داده است.

کد خبر 137691

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز