گروه اقتصادی: ستاد هدفمندی یارانه‌ها پس از تصویب افزایش قیمت بلیت قطار، با افزایش 14درصدی بهای بلیت هواپیما موافقت کرد.

هواپیمایی

این در حالی است که هنوز نتیجه پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال 1387 توسط برخی شرکت‌ها که با شکایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به سازمان تعزیرات ارجاع شده بود، مشخص نیست. به گزارش همشهری هرچند پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قیمت بلیت انواع حمل‌ونقل بین‌شهری تا مدتی افزایش نداشت اما در نهایت ستاد هدفمندی یارانه‌ها با درنظر گرفتن قیمت‌های بالای سوخت و عدم‌توان شرکت‌های هواپیمایی و ریلی برای تأمین مابه‌التفاوت هزینه سوخت و قیمت‌های دریافتی از محل فروش بلیت، تصمیم به افزایش قیمت بلیت قطار و هواپیما گرفت و قرار شد قیمت بلیت هواپیما در تابستان 14درصد افزایش یابد.

موافقت سازمان حمایت

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان، ستاد هدفمندی یارانه‌ها را به‌عنوان مرجع اصلی افزایش قیمت بلیت حمل‌ونقل عنوان کرد و به همشهری گفت: سازمان حمایت با هرگونه افزایش قیمت توسط ستاد هدفمندی یارانه‌ها موافق است. وحید منایی تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها در مورد بلیت هواپیما و قطار پس از بررسی جمیع شرایط حاکم بر این بخش‌ها به تصویب رسید.

افزایش قیمت‌ها قانونی است

این اظهارات از سوی یکی از مقامات سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در حالی صورت می‌گیرد که 2سال پیش در پی افزایش قیمت بلیت توسط برخی شرکت‌ها، ایران ایر در سازمان تعزیرات به گرانفروشی محکوم شده بود اما تا‌کنون تکلیف پرونده این شرکت مشخص نشده است. مدیرکل تعزیرات استان تهران که سال 87 رأی اولیه در باره این شرکت را پرداخت 3 میلیارد و 900 میلیون تومان جریمه و بازگرداندن قیمت‌ها به وضعیت سابق عنوان کرده بود، در گفت‌وگو با همشهری از سرانجام این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این پرونده پس از گذراندن مراحل قانونی در سازمان تعزیرات به دیوان عدالت اداری منتقل شد و هم‌اکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت آن ندارم.

جدول

کد خبر 139898
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز