همشهری‌آنلاین: محققان به تازگی راه جدیدی برای مشاهده چگونگی شکل‌گیری کلمات در مغز انسان یافته‌اند که می‌تواند به کسانی که دارای اختلالات گفتاری هستند کمک بزرگی کند.

به گزارش برنا به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان موفق شدند با نفوذ به اعماق مغز انسان به چگونگی شکل‌گیری کلمات پی‌ببرند.

دانشمندان دانشگاه واشنگتن، با استفاده از الکترود، نواحی از مغز انسان را که در تولید حدود 40 گونه صوت مختلف که برای ساختن کلمه‌های انگلیسی به کار می‌روند را شناسایی کرده‌اند.

بعد از آن، دانشمندان دریافتند که هریک از این صداها، از یک سیگنال مغزی منحصر به فرد استفاده می‌کند که به عقیده آن‌ها از این طریق می‌توان با انتقال این سیگنال به رایانه، می‌توان آن‌چه در فکر شخصی می‌گذرد را متوجه شوند.

پروژه خواندن ذهن توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه واشنتگن، در مرکز علمی عصب شناسی این دانشگاه، با انجام آزمایش بر روی چهار بیمار مبتلا به صرع که از اختلالات گفتاری هم رنج می‌بردند انجام شد.

آن‌ها با کاشت 64 الکترود در دست‌های هر کدام از چهار بیمار، از آنان خواستند تا اصوات( اوو، آه، اه و ای) را تکرار کنند و سپس با انتقال سیگنال‌های مغزی این اصوات به رایانه، چگونگی شکل‌گیری آن‌ها را در مغز بررسی کردند.

نتیجه دیگر این تحقیق نشان داد، زمانی که انسان‌ها به صوت خاصی فکر می‌کنند، نوعی سیگنال در مغز آن‌ها تولید می‌شود که با سیگنال‌های زمان صحبت کردن متفاوت است.

این گروه تحقیقاتی امیدوارند از این یافته‌ها در درمان بیمارانی که به اختلالات گفتاری مبتلا هستند استفاده کرد.

کد خبر 136517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز