همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که برخی عبارات موجود در قانون بودجه ابلاغ شده، مصوب مجلس نیست، گفت: اگر عبارات گنجانده شده در قانون وحی مطلق هم بود، گنجاندن آن به این شکل در قانون خلاف بارز قانونی است.

احمد توکلی در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به قانون بودجه ابلاغ شده گفت: به دلیل تعجیل، عدم دقت یا هر دلیل دیگری، برخی عبارات و بندها که در قانون بودجه ابلاغ شده دیده می‌شود؛ جزو مصوبات کمیسیون تلفیق و مجلس نیست.

نماینده مردم تهران، افزود: در هنگام بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق به پیشنهاد آقای کامران، اعتبارات مربوط به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و خانه‌های ایرانیان که فعالیت‌های آنها خصوصی تلقی می‌شد، از لایحه بودجه حذف شد، اما در قانون بودجه ابلاغ شده اعتباری برای این شورا در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه مجلس با اشاره به جز 8 بند 38 قانون بودجه 90، گفت: در این جز آمده است که 18 درصد از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل استان‌ها، کانون‌های فرهنگی، مساجد و فعالیت‌های قرآنی به نهادهای فرهنگی خارج از کشور پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، توکلی، این اقدام دولت را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: حتی اگر این موضوع وحی مطلق بود، گنجاندن آن در قانون به این شکل خلاف قانون است و باید برخورد جدی شود، چرا که ممکن است مقاصدی پشت این اقدام باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پایان گفت: براساس چه اصل قانونی از بودجه استان‌ها باید به نهادهای فرهنگی خارج کشور پرداخت شود؟

لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: این موضوع را پیگیری خواهم کرد و اگر مشکلی بود؛ حتما رفع خواهد شد.

وی افزود: به لحاظ قانونی چیزی که در مجلس تصویب نشده؛ نمی‌تواند در قانون بودجه گنجانده شود.

کد خبر 136016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز