شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درباره چهارمورد شکایات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور ، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد تفریغ بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور و بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی جدید مهمترین دستور جلسات این هفته مجلس هستند.

دستور کارهای جلسات علنی روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه 9، 11 و 12 مرداد ماه مجلس اعلام شد.

بررسی برنامه‌ها و صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی احمدی نژاد، "عبدالرضا شیخ‌الاسلامی"، "مهدی غضنفری"، "رستم قاسمی" و "محمدعباسی" برای تصدی وزارتخانه‌های" تعاون، کار ورفاه اجتماعی"، "صنعت، معدن و تجارت"، "نفت" و "وزارت ورزش و جوانان" در دستور کار جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه قرار دارد.

گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درباره چهارمورد شکایات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور در اجرای ماده ۲۳۳ آیین‌نامه داخلی و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد تفریغ بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور این هفته در صحن علنی قرائت می‌شود.

نمایندگان در جلسات علنی هفته جاری رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه امور گمرکی را هم ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان همچنین در این هفته گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح استفساریه جزء یک بند "ب" تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۹ را که یک فوریت آن در جلسه علنی ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تصویب رسید و بنا به درخواست بیش از پنجاه نفر از نمایندگان طبق ماده ۱۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در اولویت قرار گرفت، گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی درمورد طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را که شامل پنج طرح است که دو فقره از آنها با قید یک فوریت به کمیسیون ارجاع گردیده است، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درمورد طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۷ قانون مذکور که یک‌فوریت آن در جلسه علنی ۸ اسفند ۱۳۸۹ به تصویب رسیده است،‌ در دستور کار خود دارند.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی و اصلاح مواد ۲۴ و ۳۶ قانون گذرنامه مصوب ۱۳۵۱که یک‌فوریت آن در جلسه علنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسیده است، گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات‌های بر درآمد بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگال، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران درمؤسسه منطقه‌ای استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه‌شناسی (ریسکام)،‌گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد طرح اصلاح تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحیه مصوب ۱۳۴۵ آن که از سوی شورای عالی استانها ارائه شده است و گزارش کمیسیون عمران درمورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان انسانی سازمان ملل متحد جهت تأسیس دفتر زیستگاه (هبیتات) سازمان ملل متحد برای کاهش بلایا در تهران، از دیگر دستور کارهای جلسات علنی هفته جاری مجلس خواهد بود.

نمایندگان در این هفته همچنین با بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد لایحه آئین‌دادرسی کیفری، مدت اجرای آزمایشی آن را تعیین می‌کنند. این لایحه با تصویب تقاضای نمایندگان در جلسه علنی ۱۶ دی ماه سال ۱۳۸۸ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی و تصویب شد.

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد لایحه موافقتنامه همکاری قضائی در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دموکراتیک خلق الجزایرو گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست (upu) منعقد شده در ژنو سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ هجری شمسی)از دیگر مواردی است که در دستور کار هفته جاری نمایندگان در صحن علنی قرار دارد.

در این هفته همچنین "مجید نامجو" وزیر نیرو برای پاسخگویی به سؤال "مجید نصیرپور" نماینده مردم سراب و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سؤال " سیداحمد لطفی ‌آشتیانی" نماینده اراک،کمیجان و خنداب در صحن علنی مجلس حاضر می‌ شوند.

نمایندگان در هفته جاری همچنین دو نفر از اعضاء کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات را بعنوان ناظر در هیأت امنای صندوق توسعه ملی (موضوع جزء ۹ بند «ج» ماده ۸۴ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه) بر می‌گزینند.

نمایندگان در این هفته با استماع گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از علل، میزان و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم، در مورد آن تصمیم می‌گیرند.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه وضعیت کشاورزان و دامداران در شرایط خشکسالی و اصلاح قیمت‌ها با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 141642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز