گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، از تخلف دولت در برداشت مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک مرکزی برای پرداخت یارانه نقدی خبر داد.

این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که رئیس دیوان محاسبات کشور از ارائه گزارش این دیوان در ارتباط با تخلف دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به مجلس خبر داده بود.هنوز مقامات دولتی و مسئولان بانک مرکزی به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند. به گزارش فارس، غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه مجلس اظهار داشت: دولت در برداشت 5 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک مرکزی برای پرداخت یارانه‌های نقدی تخلف کرده است. وی ‌در ادامه با بیان اینکه این مبلغ تحت عنوان تنخواه برداشت شده است، گفت: این اقدام دولت تخلف از قانون است و در گزارش دیوان محاسبات به مجلس به آن اشاره شده است.

او تاکید کرد: دیوان محاسبات از طریق مستشاران و قضات خود موضوع تخلف دولت از هدفمندی یارانه‌ها را همچنان پیگیری می‌کند.به گزارش همشهری، رئیس دیوان محاسبات 2‌روز پیش از ارائه گزارش تخلفات دولت در سال 89 در اجرای هدفمندی یارانه‌ها به مجلس خبر داده و گفته بود: متأسفانه منابع لازم برای پرداخت یارانه‌ها از محل لحاظ شده در قانون پرداخت نشده بلکه بخشی از آن از منابع بانک‌ها و برخی از بودجه دستگاه‌ها بوده و این تخلف است. عبدالرضا رحمانی فضلی تاکید کرد: ما همچنان ادامه اجرای این قانون را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و گزارشی از عملکرد دولت در این زمینه به مجلس ارائه خواهیم کرد.

یارانه نقدی مرحله چهارم قابل برداشت شد

خبر دیگر اینکه یارانه نقدی مرحله چهارم با یک روز تاخیر از دیروز یکشنبه قابل برداشت شد. یارانه نقدی مرحله چهارم به مبلغ 45500 تومان به ازای هر نفر واریز شده است. یارانه نقدی مرحله چهارم برای دومین ماه متوالی است که به‌صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

کد خبر 135744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز