سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوباما برای دیدار و جلسه با دیوید کامرون به انگلیس سفر کرد.

اوباما و همسرش

باراک اوباما و کامرون، نخست‌وزیر انگلیس عملیات ناتو برای پایان‌دادن به درگیری در لیبی و خط‌مشی غرب را درخصوص قیام‌های کشورهای عربی برررسی می‌کنند.

او و کامرون همچنین برای مقابله با چالش‌های امنیت ملی گروهی انگلیسی-آمریکایی ایجاد خواهند کرد.

سفر اوباما به‌خاطر فوران آتشفشان آیسلند و نگرانی از احتمال رسیدن دود به آسمان ایرلند و ایجاد اشکال در فرود جت او ، به‌جای سه‌شنبه صبح، دوشنبه شب انجام شد.این مسئله باعث شد تا سفرش به ایرلند را کوتاه کند.

moreآتشفشان آیسلند بیدار شد

به‌گزارش رویترز، اوباما، در لندن تجمل خانواده سلطنتی بریتانیا را نیز تجربه خواهد کرد.

برنامه او سفر به 4 کشور بوده و احتمالا در طی این هفته به نشست گروه هشت در دوویل، فرانسه نیز خواهد رفت و آخرین نقطه لهستان خواهد بود.

امروز سه‌شنبه 3 خرداد او در جشن استقبال رسمی در کاخ بوکینگهام به میزبانی ملکه الیزابت شرکت و با دیوید کامرون دیدار خواهد کرد.برنامه بعدی حضور در  شامی رسمی با میزبانی ملکه است.قرار است اوباما و همسرش دو شب را در کاخ بوکینگهام اقامت کنند.

او روز چهارشنبه در سالن وست‌مینستر سخنرانی می‌کند و احتمالا از این فرصت برای طرح دیدگاه واشنگتن نسبت به اروپا در‌خصوص مسائل مختلف دیپلماتیک به‌ویژه چالش‌های آسیا و خاورمیانه استفاده خواهد کرد.

اوباما و کامرون شکل‌گیری شورای امنیت ملی آمریکا-آنگلیس را اعلام خواهند کرد.آنها قرار است با هم درباره چالش‌های بین‌المللی و اشتراک اطلاعات امنیتی همکاری کنند.

آنها روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک شرکت خواهند کرد.رئیس‌جمهمور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در مقاله‌ای مشترک که در تایمز لندن چاپ شده بر نزدیک‌بودن ارتباط بین دو کشور تاکید کرده‌اند.

قرار است اوباما و کامرون جنگ علیه شبه‌نظامیانی مانند طالبان و القاعده و نیز ارتباط با پاکستان را بعد از کشته‌شدن رهبر القاعده در این کشور در تاریخ 2 مه به دست نیروهای ویژه آمریکایی ، نیز بررسی کنند.

moreاوباما مرگ بن لادن را تایید کرد

کد خبر 135864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز