سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

مینسک: دومین جشنواره تولید حباب‌‌های کفی در بلاروس برگزار شد.

minsk

در این جشنواره که سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد، هزاران شهروند در خیابان‌های شهر به تولید حباب‌های رنگی در کنار هم پرداختند. برخی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره از دست‌های خود و برخی دیگر از انواع وسیله برای تولید حباب کمک گرفتند. البته پایه‌گذاری ایجاد حباب‌های رنگی به سال 2005 برمی‌گردد ولی برگزاری آن به‌صورتی که هزاران نفر در آن حضور داشته باشند از سال گذشته به‌طور جدی آغاز شد. جشنواره یاد‌شده باعث شده جذب گردشگران نسبت به سال‌های پیش به طور چشمگیری افزایش یابد. مسئولان قول داده‌اند جهت افزایش این آمار برای سال‌های بعد تمهیدات جدیدی بیندیشند.

بزرگ‌ترین خانواده جهان

آبوجا: یک‌مرد نیجریه‌ای با داشتن 107زن و 185فرزند بزرگ‌ترین خانواده را در جهان دارد. این مرد 87ساله در حال حاضر با 86نفر از زنان خود زندگی می‌کند زیرا 9نفر از آنها فوت کرده‌اند و 12نفر از آنها نیز از وی جدا شده‌اند. بللو ماسابا که صاحب این خانواده بزرگ است، می‌گوید: از اینکه با همه خانواده و فرزندانم زندگی می‌کنم بسیار خشنود هستم، آنها نعمت‌های بزرگی هستند که خداوند به من داده است. تعداد خانواده این مرد در مجموع به 5هزار نفر می‌رسد که شامل عموزاده، عمه‌زاده، خواهر، برادر، همسر و فرزندان وی می‌شوند. یکی از فرزندان این مرد ثروتمند حدود یک‌ماه پیش به دنیا آمد. این در حالی است که وی همراه با خانواده‌اش در منزلی زندگی می‌کنند که 89 اتاق دارد. جوان‌ترین همسر ماسابا 19سال و پیرترین آنها 64سال سن دارند.

موزه‌‌ مدادتراش‌‌

اوهایو: هزاران مدل مدادتراشی که فرماندار سابق ایالت اوهایو جمع‌آوری کرده بود به موزه انتقال یافت. پُل‌جانسون که تابستان سال گذشته درگذشت، علاقه خاصی به جمع‌آوری انواع مدادتراش داشت. مقامات گردشگری پس از فوت پُل تصمیم گرفتند تا موزه‌ای برای نشان دادن مدادتراش‌هایی که وی با زحمت جمع‌آوری کرده بود احداث کنند. در حال‌حاضر بیش از 3هزار و 400نوع مدادتراش مختلف به این موزه انتقال یافته است. پُل‌جانسون از سربازان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و زمانی که برای نخستین بار در سال 1980میلادی از همسرش مدادتراشی را هدیه گرفت به جمع‌آوری انواع مدادتراش علاقه‌مند شد. قدیمی‌ترین مدادتراش موجود در مجموعه وی 105سال قدمت دارد.

رکوردشکنی حبس نفس زیر آب

رم: مرد جوان ایتالیایی با حبس نفس خود در زیر آب، نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کرد. دیوید موری با نگه داشتن نفس خود در زیر آب به مدت 22دقیقه، رکورد پیشین را به اندازه یک‌دقیقه و 5ثانیه افزایش داد. دیوید با شیرجه زدن به دریاچه بائوفانگ در شهر ژانگ جیاجی چین بدون وسیله کمکی به زیر آب رفت و پس از این مدت خیره‌کننده بیرون آمد. وی پس از اینکه از آب بیرون آمد رنگ از چهره‌اش پریده و فشارش به‌شدت افت کرده بود اما پس از مدت کوتاهی و با کمک تیم پزشکی دوباره به حالت عادی بازگشت. پیش از این یک فرد دانمارکی به نام سِوِرین‌سن با نگه داشتن نفس خود به مدت 20دقیقه و 55ثانیه در زیر آب توانسته بود نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.

کد خبر 135303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز