لس‌آنجلس: زنی که قصد داشت یک‌سنگ نادر از ماه را به ارزش یک‌میلیون و 700هزار دلار بفروشد، توسط پلیس دستگیر شد.

moon stone

 ماموران امنیتی پس از اینکه متوجه شدند وی با ‌فردی که به دروغ خود را محقق ناسا معرفی کرده قصد دارد معامله کند، سرنخ خوبی پیدا کرده و با یافتن محل مخفیگاهش وی را دستگیر کردند. هنوز مشخص نشده این سنگ که از گنجینه‌‌های با ارزش جهانی محسوب می‌شود چگونه به‌دست این زن رسیده است. به‌‌هرحال تاکنون حدود 2هزار و 200نمونه سنگریزه، شن و ماسه از ماه به زمین آورده شده که تعدادی از آنها در بازار‌سیاه فروخته شده است. با وجود این یک‌مقام آگاه هشدار داد که مردم فریب افرادی را که در اینترنت سنگ‌های تقلبی ماه را عرضه می‌کنند، نخورند.

جامانده از تایتانیک

لیورپول: جعبه سیگاری که متعلق به کاپیتان کشتی معروف تایتانیک بود در یک‌حراجی به مبلغ 25هزار پوند فروخته شد. این جعبه سیگار از چوب گردو ساخته شده و گفته می‌شود که کاپیتان کشتی از آن برای نگهداری 40عدد سیگار برگ استفاده می‌کرده است. کشتی تایتانیک در آوریل سال 1912میلادی هنگام سفر از بندر ساوتهمپتون انگلیس به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخ غرق شد. سپس غواصان و جستجوگران بسیاری برای یافتن اشیای گرانبهای برجای مانده از این کشتی به اقیانوس سفر کردند. این جعبه سیگار چوبی می‌تواند مجموعه اشیای پیدا شده جستجوگران را برای برپایی نمایشگاه با توجه نزدیک شدن به یکصدمین سالگرد غرق‌شدن کشتی تکمیل‌تر کند.

خوردن یک‌کیلو ترشی در 5دقیقه

نیویورک: یک‌فرد آمریکایی با خوردن یک‌کیلو ترشی بسیار تند برنده مسابقه خوردن ترشی شد. در این مسابقه که10نفر شرکت‌کننده داشت، مایکل‌هافمن 29ساله در مدت زمانی کمتر از 5دقیقه توانست نزدیک به یک‌کیلو ترشی بسیار تند که حاوی خیارشور، فلفل و سبزیجات بود را بخورد و رکورددار این مسابقات شود. مایکل پس از مسابقه گفت من در طول مسابقه به‌هیچ‌وجه به اینکه چقدر دهان و گلویم می‌سوزد فکر نمی‌کردم و فقط قصدم این بود که برنده مسابقه شوم. پس از هافمن، نفرات دوم و سوم به‌ترتیب در این زمان0.6 کیلوگرم و نیم کیلوگرم ترشی تند را خوردند. با پایان مسابقه هم شرکت‌کنندگان حق خوردن هیچ نوشیدنی‌ای را تا پایان مراسم نداشتند.

قبیله‌ای که زمان در آن معنا ندارد

برازیلیا: محققان انگلیسی پس از اقامتی نزدیک به 2ماه در میان اعضای قبیله‌ای در جنگل‌های آمازون دریافتند که زمان و سن و سال در میان آنها معنای ویژه‌ای ندارد. اعضای قبیله آمونداوا در بخشی از جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند که هیچ ابزاری برای آگاهی از ساعت و تاریخ در اختیار ندارند. اعضای این قبیله فقط نام خود را براساس تغییر دوران‌های کودکی به جوانی و از جوانی به سالخوردگی تغییر می‌دهند. آنها برای به‌پایان رساندن کاری به زمان توجه نکرده و هیچکس درباره هفته آینده یا سال آینده بحثی نمی‌کند زیرا آنها برای هفته، ماه و سال واژه‌ای ندارند. این محققان متوجه مورد عجیب دیگری در این قبیله شدند. اعضای این قبیله فقط می‌توانند تا عدد چهار را البته با شیوه خاص خود بشمارند.

کد خبر 135607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز