لندن: رقابت‌های مشهور تنیس ویمبلدون به‌صورت سه‌بعدی و زنده پخش خواهد شد.

در این اقدام که به مناسبت صدو بیستمین سالگرد برگزاری این رقابت‌ها صورت می‌گیرد، 12دوربین پیشرفته و 6دوربین سه‌بعدی به‌کار گرفته می‌شود تا تصاویر رقابت‌ها را برای پخش در تلویزیون‌ها و پرده‌های سه‌بعدی نسل جدید ضبط کنند. در این روش دوربین‌های سه‌بعدی در مرکز زمین مسابقه و دوربین‌های معمولی در اطراف زمین قرار می‌گیرند. تصاویرگرفته شده توسط این دوربین‌ها سپس در تاسیسات ویژه‌ای پردازش شده و برای نمایش آماده می‌شوند. البته قرار است این اقدام به مدت 3سال ادامه یابد. این نخستین باری است که رقابت‌های تنیس در جهان به‌صورت زنده و سه‌بعدی پخش خواهد شد.

بازنشستگی فیل شناگر

دهلی‌نو: راجان تنها فیل شناگر جهان بازنشسته می‌شود. این فیل که 61سال سن دارد به گونه‌ای پرورش یافته که می‌تواند در دریا شنا کند اما مربی 50ساله آن اعلام کرده که دیگر قرار نیست این فیل شنا کند. این مرد هندی می‌گوید در 3سال اخیر به وسیله شنا کردن و حرکات نمایشی راجان حدود 37هزار پوند درآمد به‌دست آورده است. وی امیدوار است که بتواند هرچه زودتر فیل شناگر را از صاحبش بخرد و در حیات وحش رها کند. به گفته یک‌کارشناس حیات‌وحش فیل‌ها دوست ندارند نمک موجود در آب دریا در چشم‌هایشان برود اما راجان در تمام این سال‌ها در آب شور دریا شنا کرده و هیچ مشکلی برایش پیش نیامده است. راجان حتی به زیر آب می‌رود و با کمک خرطوم خود از بالای سطح آب تنفس می‌کند.

ساعت گران‌قیمت فروخته شد

ژنو: ساعتی که شرکت سازنده‌‌اش قیمت آن‌را یک‌میلیون و 160هزار دلار تعیین کرده بود، سرانجام در یک‌حراجی فروخته شد. این ساعت گران‌قیمت که از نوع ساعت‌های کرنوگراف محسوب می‌شود، در سال 1942میلادی از جنس استیل بسیار مرغوب همراه با 17قطعه جواهر ساخته شد. جنس اعداد این ساعت نیز از طلاست و امکانات دیگری از جمله عقربه دقیقه‌شمار بیرون از صفحه شیشه‌ای، مسافت‌سنج، 2صفحه فرعی برای ثبت زمان و ... را نیز دارد. از این مدل ساعت در جهان 12نمونه ساخته شده که اکنون 8 عدد از آن باقی مانده است. این مدل ساعت به‌عنوان جایزه‌ای برای رانندگان معروف مسابقات اتومبیل‌رانی در دهه 1940 میلادی به کار گرفته می شد.

دوستی پایدار جغد و گربه

نیویورک: چند وقت پیش تصاویری از یک‌جغد سفید به نام گبرا و یک‌گربه سیاه به نام فام که به طرز حیرت‌انگیزی با یکدیگر بازی می کردند، روی سایت‌های گوناگون اینترنتی انتشار یافت. با انتشار این تصاویر تعجب بسیاری از محققان برانگیخته شد و آنها را روانه محل زندگی این‌دو حیوان کرد. تعجب این افراد پس از بررسی بیشتر زندگی آنها بیشتر نیز شد زیرا آنها دریافتند که زندگی مسالمت‌آمیز جغد و گربه فقط به بازی و کنار هم بودن خلاصه نمی‌شود بلکه آنها گاهی برای یکدیگر غذا نیز تهیه می‌کنند. این در حالی است که به گفته دامپزشکان نزدیک شدن این دو حیوان به‌هم از نظر ویژگی‌های ذاتی آنها غیرممکن است. گمان می‌رود که این جغد و گربه از دوران بچگی کنار هم زندگی کرده و اینگونه به هم عادت کرده‌اند.

کد خبر 135827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز