یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

سائوپائولو: خانمی پس از مراجعه به اداره پلیس شهری در برزیل ادعا کرد هنگامی که در ایستگاه اتوبوس منتظر بوده، سارقی موهایش را به سرقت برده است.

ماموران پلیس پس از بررسی‌های بیشتر روی ادعای این خانم صحه گذاشته و دریافتند که سارق موردنظر زمانی که این خانم در ایستگاه اتوبوس منتظر بوده از پشت موهای وی را بریده و با خود برده است. این سارق وقتی که تصور کرده موهای بلند این خانم تاکنون هیچگاه رنگ مواد شیمیایی را به خود ندیده تصمیم به انجام چنین کاری گرفته تا از آنها برای ساخت کلاه گیسی مرغوب استفاده کند. این سارق برای بریدن موهای این خانم از یک‌چاقوی تیز استفاده کرد. پلیس پیگیر این ماجرا گفته طی 20سالی که از خدمتش می‌گذرد تا کنون با چنین سرقتی روبه‌رو نشده است.

کمک به لاک پشت

سیدنی: یک لاک‌پشت دریایی پس از آن که یکی از باله‌هایش را از دست داد، به طرز معجزه‌آسایی به زندگی بازگشت. یکی از کارشناسان آکواریوم سیدنی در استرالیا در این‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور گفت: در سال 2009 میلادی به دلیل شدت عفونت مجبور شدیم یکی از باله‌های این لاک‌پشت سبز رنگ دریایی را که به ساحل نشسته بود، قطع کنیم. پس از آن مدت‌ها طول کشید تا حیوان وزن و سلامت اولیه خود را به دست آورد. این مقام مسئول در ادامه به روزنامه دیلی‌میل یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا این حیوان را که هم‌اکنون سالم به نظر می‌رسد به حیات‌وحش و مکان اصلی زندگی‌اش بازگردانیم. گفتنی است استرالیا دارای حیات وحش متنوعی است.

قهرمانی در جودو با وجود نابینایی

لندن: پسر بچه انگلیسی با وجود اینکه از هر دو چشم نابیناست اما یک نابغه در ورزش جودو محسوب می‌شود. کایرن کلارک 10ساله، از سن 5سالگی بینایی هر دو چشم خود را به‌طور کامل از دست داد ولی با تلاش بسیار زیاد روند موفقیت خود را در ورزش جودو طی کرد تا اینکه امروز، نابغه این ورزش به‌حساب می‌آید. فعالیت‌های خارق‌العاده و قهرمانی وی در مسابقات جودو باعث شده تا کارشناسان ورزشی به وی لقب مبارز روشندل بدهند. به گفته مادر کایرن، وی در اثر حساسیت شدید به پنی‌سیلین نابینا شده و پزشکان با وجود 3عمل جراحی نتوانسته‌اند بینایی را به وی بازگردانند. کایرن که نایب قهرمان جودوی پارالمپیک جهان را الگوی خود قرار داده، هدفش کسب مدال جهانی جودو در آینده است.

رقابت خودروهای دست‌ساز

لس‌آنجلس: سازندگان خودروهای دست‌ساز در خیابان با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این مسابقه خودروهایی دست‌ساز که در شکل‌های جالب و منحصر به‌فرد طراحی شده بودند بدون کمک از هیچ انرژی خارجی با یکدیگر مسابقه دادند. به‌عبارت دیگر این خودروها برای حرکت در طول مسابقه فقط از نیروی انسانی راننده خود بهره می‌بردند و از هیچ وسیله ویژه‌ای برای حرکت‌شان استفاده نمی‌شد.

براساس قانون این مسابقه خودروهای شرکت‌کننده باید حداکثر 6متر طول1.8 مترعرض و 2.1 متر ارتفاع داشته و وزن‌شان بدون راننده نباید بیشتر از 80کیلوگرم می‌شد. داوران این مسابقه امتیاز نهایی را نه فقط براساس سرعت خودروها و رسیدن به خط پایان بلکه براساس خلاقیت و استعداد سازنده در نظر می‌گرفتند.

کد خبر 135733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز