هفته گذشته بود که پرسپولیس برد تلخی مقابل الاتحاد عربستان به دست آورد و با خاطره‌ای بد از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

فوتبال

حالا سرنوشت استقلال هم برای صعود از گروهش به بازی آخر کشیده شده و این تیم هم ممکن است با وجود پیروزی در ورزشگاه آزادی از لیگ قهرمانان خداحافظی کند.

آبی‌ها ‌در بازی  چهارشنبه برای صعود باید با اختلاف 2 گل، النصر عربستان را شکست بدهند و درصورت پیروزی با اختلاف یک گل هم از این مرحله حذف خواهند شد و شاید همین موضوع از لحاظ روحی روانی، مشکلاتی را برای بازیکنان این تیم به‌وجود آورد.

از طرفی شیطنت تیم‌های عربستانی در این بازی‌ها پایانی ندارد. پس از ادعاهای مقامات باشگاه‌های عربستانی درباره وضعیت امنیتی در ایران، سامی‌الجابر، مدیر ورزشی باشگاه الهلال در اظهارنظری با انتقاد از میزبانی سپاهان اعلام کرد که آب‌ آشامیدنی ایران آنها را مسموم کرده و حالا روزنامه الریاض این کشور اعلام کرده اعضای النصر عربستان با بطری‌های آب آشامیدنی به تهران سفر کرده‌اند. البته آزمایشکاهی در عربستان روز گذشته اعلام کرد که آب آشامیدنی اصفهان هیچ مشکلی نداشته و ادعای سامی الجابر، بی‌اساس بوده است.

تکیه به هواداران

مظلومی در آستانه این بازی، حضور هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی را مهم ارزیابی می‌کند. او می‌گوید: «از نظر تاکتیکی روی هواداران حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم. آنها تمرکز حریف را هنگام ضدحملات به هم می‌ریزند و بازیکنان ما به سرعت به پست‌های خود برمی‌گردند. تردید نکنید که هواداران ما در بازی امروز جزو مهمی از تاکتیک‌ ما هستند. در واقع در اجرای نقشه‌های خودمان آنها را وارد زمین چمن ‌می‌کنیم و از آنها هم به‌عنوان سرمربی استقلال می‌خواهم که تاکتیک ما را مو به مو و دقیق پیاده کنند و با سوت و فریاد تمرکز آنها را به هم بزنند تا کار النصر را در آزادی تمام کنیم و همه با هم جشن صعود بگیریم.»

او در مورد بازی ادامه می‌دهد: «تک تک بازیکنان حریف را آنالیز کرده‌ایم، شیوه حمله آنها را می‌دانیم و راه باز کردن دفاع آنها را هم به بچه‌ها گفته‌ایم، در ضمن قبل از رسیدن النصری‌ها به تهران این تاکتیک را در تمرین پیاده کرده‌ایم.»مظلومی به‌خوبی می‌داند که حتی احتمال گره خوردن این دیدار برای استقلال هم وجود دارد به همین دلیل می‌گوید: «بازیکنان باید بدانند که مسئول بازی من هستم و نباید نگران چیزی باشند.

پس از گل دوم السد دیدم بچه‌ها به یک مرتبه از نظر روحی خالی شدند و مایوسانه بازی را دنبال می‌کردند. آنها نگران عواقب این تساوی شده بودند و من باید نگرانی آنها را به حداقل می‌رساندم که چنین هم کردم. این جور مواقع باید انرژی منفی را جذب خودت کنی تا تیمت انرژی مثبت داشته باشد.» دراگان اسکوچیچ، سرمربی النصر هم در مورد این بازی می‌گوید: «فکر می‌کنم ما شرایط بهتری داریم و جدول رده بندی همه چیز را نشان می‌دهد. در این دیدار می‌توانیم راحت صعود کنیم ولی می‌دانیم که مقابل استقلال و هوادارانش کار آسانی در پیش نداریم. آنها در بازی رفت هم ما را اذیت کردند و در این دیدار باید حرفه‌ای باشیم تا به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.»

نگران از خط دفاعی

استقلال در 5 بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان آسیا 9 گل دریافت کرده که این آمار برای خط دفاعی آبی‌ها اصلا خوشایند نیست و شاید نگرانی‌هایی را برای کادر فنی به‌وجود بیاورد. امیر حسین صادقی، یکی از مدافعان استقلال در این مورد می‌گوید: «تیم ما هجومی بازی می‌کند و به همین دلیل در کارهای دفاعی مشکلاتی به‌وجود می‌آید. قبول دارم در کارهای دفاعی ضعف داشتیم ولی با این حال تلاش می‌کنیم تا در این دیدار عملکرد خوبی داشته باشیم.»

استقلال باید با اختلاف 2 گل النصر عربستان را شکست بدهد. صادقی در این مورد می‌گوید: «پیروزی با اختلاف 2 گل چندان سخت نیست ولی ما احتیاج به حمایت هواداران و رسانه‌ها داریم و از طرفی بازیکنان استقلال هم باید بدانند که این دیدار چه اهمیتی خواهد داشت. بازی احساسی در این دیدار هیچ معنایی نخواهد داشت. ما منطقی بازی خواهیم کرد و باید در طول 90 دقیقه هوشیار باشیم. در این دیدار مشکل ما فقط زدن گل اول خواهد بود و اگر 15 دقیقه ابتدایی به گل برسیم حتی می‌توانیم یک پیروزی پرگل را جشن بگیریم.»

کد خبر 134626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز