مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

جلوگیری از گسترش شهر تهران از موضوعات مهم در طرح جامع و تفصیلی تهران است.

به گفته قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، براساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران نه تنها بر جلوگیری از گسترش و توسعه شهر تهران تاکید شده که حتی تهران کوچک‌تر از مساحت فعلی است بنابراین از نظر نادر کرمی، تهران بزرگ‌تر از آنچه هم‌اکنون هست، نخواهد شد.به گزارش همشهری، کرمی افزود: موضوع گسترش شهر تهران و جلوگیری از توسعه آن از موضوعاتی است که با جدیت در این طرح دیده شده است. طرح تفصیلی تهران در محیط GIS تهیه شده و 100 کیلومتر کمتر شده است. در واقع آنچه در طرح تفصیلی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته مساحتی در حدود 634 کیلومتر است.

این درحالی است که مساحت تهران هم‌اکنون در حدود 740‌کیلومتر است. در واقع در طرح تفصیلی مساحت تهران کمتر شده است. قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد طبقات در طرح تفصیلی و در هر پهنه مشخص است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که در طرح تفصیلی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری در گسترش شهر تاکید شده، این است که با توجه به هر پهنه تعداد طبقات نیز مشخص است و مدیریت سلیقه‌ای در آن اعمال نخواهد شد.

به گفته وی، براساس طرح جدید، دیگر بلند و کوتاه بودن ساختمان‌ها را سلیقه افراد مشخص نمی‌کند و با توجه به پهنه، شکل ساخت و سازها و تعداد طبقات تعیین شده است. در واقع این اتفاق علاوه بر ساماندهی معماری شهری، عرصه جدیدی در حوزه اقتصاد مسکن به‌وجود می‌آورد و می‌تواند موجب تحرک جدید در عرصه ساخت و ساز مسکن شود.در حال حاضر مساحت پهنه‌های مسکونی تهران در حدود 172 کیلومتر مربع و این فضا قرار است با ویژگی‌های شهری و اقلیمی بهینه‌سازی‌ شود.

کد خبر 134434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز