گروه اجتماعی: جزئیات آزمون تعیین اولویت علمی و حرفه‌ای معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی اعلام شد.

نهضت سواد آموزی

وزارت آموزش و پرورش مجری این آزمون است و در شیوه نامه آزمون که روی سایت این وزارتخانه قرار گرفته به جزئیات آزمون همچون زمان، شرایط و ضوابط لازم شرکت‌کنندگان به‌طور دقیق اشاره شده است.
این آزمون در اجرای ساماندهی نیروی انسانی که به‌صورت حق‌التدریسی، آموزشیار نهضت یا شرکتی ( درصورت داشتن ابلاغ) مشغول به کار هستند، انجام می‌شود و اولویت استخدام آنها را تعیین می‌کند.

برگزاری آزمون، سوم تیر‌

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد: آزمون تعیین تکلیف و اولویت بندی نیروهای شرکتی، حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی سوم تیر‌ماه امسال برگزار می‌شود و آگهی‌های مربوط به نحوه برگزاری و شرایط داوطلبان از طریق جراید کثیرالانتشار منتشر خواهدشد. این آزمون براساس مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر استخدام 60 هزار نیرو در آموزش و پرورش طی 5 سال برگزار خواهد شد که طی این مدت آموزش و پرورش براساس اولویت، نیروهای مورد نیاز خود را از بین معلمان حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی تا سقف 7 هزار نفر که دارای 60 ماه سابقه خدمت باشند و نیروهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 900 نفر از مربیان پیش دبستانی استخدام می‌کند.

احمد حیدری اظهار کرد: براساس ماده الحاقی این قانون همه معلمان حق‌التدریسی‌ دارای مدرک کاردانی با 5 سال سابقه و دارندگان مدرک کارشناسی با 4 سال سابقه که تا تاریخ 15مهر 88 دارای سوابق خدمت باشند، جزو 60 هزار نفر محسوب می‌شوند. به گفته حیدری، براساس ماده الحاقی دیگر این قانون، همه افرادی که از سال 79 به بعد با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند با سابقه حداقل یک‌سال و آموزشیاران نهضت سوادآموزی می‌توانند در آزمون تعیین تکلیف و اولویت‌بندی شرکت کنند؛ البته فعلا استخدامی در کار نیست.

کد خبر 132944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز