دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: بر اساس برنامه پنجم توسعه، دانش‌آموزان برای اخذ دیپلم باید در یک رشته «مهارت» بیاموزند و در غیر این صورت مدرک آنها ناقص خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: براساس برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش مکلف به آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان رشته‌های نظری دوره متوسطه شامل رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی است.ابراهیم سحر‌خیز به همشهری گفت: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح آموزش مهارت به دانش‌آموزان رشته‌های نظری دوره متوسطه هستیم تا تجربیات تلخ گذشته مانند طرح «کاد» تکرار نشود. وی درباره نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: اکنون دانش‌آموزان پایه اول متوسطه ساعات اختیاری دارند و می‌خواهیم از سال تحصیلی آینده از این ظرفیت برای آموزش مهارت در برخی مدارس استفاده کنیم، البته در مدارس شبانه‌روزی این طرح هم اکنون در حال اجراست.

سحرخیز افزود: اگر در این طرح سازمان فنی و حرفه‌ای نیز همکاری کند می‌توانیم طی 3سال دوره متوسطه به دانش‌آموزان یک مهارت بیاموزیم و افزون بر دیپلم رسمی، گواهینامه مهارت بدهیم که معادل 800 ساعت آموزش مهارت است. بهمن ماه سال گذشته نیز عرفی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری از آموزش «مهارت» به 5درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری شبانه‌روزی از سال آینده(91-90) سخن گفت که براساس الزام برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر آموزش حداقل یک مهارت حرفه‌ای به دانش‌آموزان متوسطه نظری، تا پایان دوران تحصیل انجام خواهد شد.

کد خبر 132717

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز