چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

خودت را بگذار جای‌‌ رها مقدم. فکر کن خیلی ناگهانی بفهمی آن کسی که تا حالا فکر می‌کردی، نیستی.

598

تو باشی چه کار می‌کنی؟ فرار می‌کنی؟ سعی می‌کنی همه‌چیز را فراموش کنی؟ یا شرایط را می‌پذیری؟حالا دوباره برگردیم به خط اول!‌‌ رها کیست که باید خودت را جای او بگذاری؟

یک دختر نوجوان معمولی که رابطه خیلی دوستانه‌ای با پدر و مادرش دارد. از عصرانه خوردن در کنار مادرش لذت می‌برد، در مدرسه فعال است و شطرنج باز ماهری است. اما یک اتفاق همه چیز را عوض می‌کند.‌‌ رها یک روز در کشوی مادر یک صندوق قدیمی پیدا می‌کند، با شناسنامه‌ای که در آن اسم خودش است اما با یک فامیلی دیگر:
رها سروستانی.و این تازه شروع ماجراست!

ر‌ها به همه چیز شک می‌کند:به هویتش، به خانواده‌اش، به آلبوم عکس‌هایشان.ر‌ها تصمیم می‌گیرد حقیقت را کشف کند. بفهمد کیست؟ بالاخره‌‌ رها مقدم است یا سروستانی؟و همین جاست که سفر ما در کنار‌‌ رها آغاز می‌شود. ما هم دنبال او راه می‌افتیم، در تب و تاب برای فهمیدن این‌که‌‌ رها برای حل این مشکل چه‌کار می‌کند؟

ر‌ها از مادرش، مینو و پدرش، سعید فاصله می‌گیرد، غمگین می‌شود، فکر می‌کند و گاهی با خودش حساب می‌کند اگر آن روزی که شناسنامه‌اش را پیدا کرد فقط چند دقیقه اتفاقات جلو و عقب می‌شدند، مثلاً زنگ در زود‌تر به صدا در می‌آمد، شاید اصلاً کشوی میز را باز نمی‌کرد و هنوز‌‌ رها مقدم بود، نه سروستانی.

آتوسا صالحی با نثری خوش خوان و بدون پیچیدگی، داستان تردید‌ها و سفر‌‌ رها برای یافتن خودش را برای ما تعریف می‌کند؛ داستانی که با زلزله بم گره می‌خورد، با یافتن دوست‌ها و دوستی‌های جدید ادامه می‌یابد، با سفر تکمیل می‌شود و در انتها...

فکر می‌کنید‌‌ رها «مقدم» باقی می‌ماند یا تصمیم می‌گیرد «سروستانی» شود؟

حتی یک دقیقه کافی است
نویسنده: آتوسا صالحی
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
چاپ اول 1389، 2200 تومان

کد خبر 132857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز