سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

سیدسروش طباطبایی‌پور: اگر اهل سفر هستید و به دنبال یک هم سفر دنیا دیده و با تجربه می‌گردید، جناب سعدی شیرازی را حضورتان معرفی می‌کنم. شاید بگویید: سعدی؟ او که حرف‌هایش به درد آدم‌بزرگ‌ها می‌خورد. تازه، آن‌قدر قلمبه سلمبه حرف می‌زند که ما چیزی از حرف‌هایش نمی‌فهمیم.‌

کتاب

باید خدمتتان عرض کنم سخت در اشتباهید! زبان فارسی امروز ما بیش از زبان هر شاعر یا نثر نویسی به سعدی شبیه است. انگار کارخانۀ ذوق سعدی، طوری آفریده شده است که تنها سخن ساده اما موزون و خوش‌آهنگ و نرم و البته کاربردی و عملی از آن بیرون می‌آید.

اما اگر باز هم می خواهید بهانه بیاورید که معنی بعضی از کلمات بوستان را نمی‌دانیم و مفهوم برخی از حکایت‌های گلستان را متوجه نمی‌شویم ، یک پیشنهاد حسابی برایتان دارم : به جای دست گرفتن بوستان و گلستان، بهتر است اول سراغ کتاب‌هایی بروید که گزیده‌ای از داستان‌ها و شعر های جناب سعدی را نوشته و کلمات سخت آن را معنی کرده است. «هشت بهشت» یکی از این کتاب‌هاست که با هدف آشناساختن شما با آثار ارزشمند سعدی شیرازی منتشر شده است. این کتاب بیشتر حکایت‌های گلستان را نقل و به همراه شرح و توضیح لغات، خود داستان را هم به زبان ساده بیان کرده است .تازه نویسنده برای این‌که خواننده را بیشتر در حال و هوای تفکرات سعدی قرار بدهد، به تحلیل محتوایی، ساختاری و زیبایی‌شناختی کلام سعدی هم پرداخته است.

این کتاب به کوشش حسن ذوالفقاری و به همت کانون پرورش کودکان و نوجوانان (88715545) منتشر شده و با قیمت 2500 تومان روانۀ بازار کتاب شده است.

کد خبر 132051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز