سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: زن و مرد معتاد با طراحی نقشه‌ای به سراغ زنان تنها و مسن می‌رفتند و بعد از سرقت پول‌ها و لوازمشان فرار می‌کردند اما سرقت پول‌های یک زن 71 ساله آنها را به دام انداخت.

متهمان

پیگیری این پرونده از دوشنبه گذشته و هنگامی آغاز شد که زن مسنی به کلانتری 22 مهرشهر کرج رفت و با شکایت از یک زن و مرد جوان که از وی سرقت کرده بودند، گفت: قبل از ظهر در حال رفتن به خانه بودم که ناگهان خودروی پرایدی که یک زن و مرد سرنشینان آن بودند با سرعت به من نزدیک شد و در یک لحظه آنها کیف مرا که حاوی مقدار زیادی پول نقد، مدارک شناسایی و دارو بود، به سرقت بردند و متواری شدند.

با طرح این شکایت، ماموران به سرعت طرح مهار را به اجرا گذاشتند و خیابان‌های اطراف محل سرقت را تحت نظر قرار دادند و در شاخه دیگری از عملیات، تیمی از ماموران به بررسی مکان‌هایی که احتمال داشت سارقان به آنجا رفته باشند، پرداختند.درحالی‌که ماموران سرگرم پیگیری این پرونده بودند، اطلاعاتی در اختیار آنها قرار گرفت که نشان می‌داد سرنشینان یک خودروی پراید که زنی هم با آنها همراه است سوار بر یک پراید سفیدرنگ در محل‌های تجمع معتادان تردد می‌کنند.

با روشن شدن این موضوع، ماموران در یک عملیات وی‍‍ژه، محل‌های تردد متهمان را زیرنظر قرار دادند و هنگامی که از حضور آنها مطمئن شدند عملیات دستگیری را آغاز کردند.با انتقال متهمان به کلانتری، بازجویی از آنها آغاز شد و اگر چه متهمان ابتدا منکر دخالت در سرقت‌بودند اما سرانجام وقتی با بازرسی مخفیگاه آ‌نها، مدارکی درباره دخالتشان در سرقت‌ها به دست آمد، در بازجویی‌های فنی و تخصصی لب به اعتراف گشودند و به سرقت از زنان در خیابان‌های کرج اعتراف کردند.

فقط به خاطر اعتیاد

اعضای این باند سرقت، درباره شگرد خود در سرقت‌ها گفتند: از مدتی قبل به مواد‌مخدر اعتیاد شدیدی پیدا کردیم، وقتی پول‌هایمان تمام شد تصمیم گرفتیم تا با سرقت از رهگذران، هزینه موادمان را تهیه کنیم، برای همین نقشه‌ای طراحی کردیم تا به‌وسیله آن از زنان سالخورده سرقت کنیم.برای اجرای نقشه‌مان، ابتدا شماره پلاک یک خودروی پراید را دستکاری کردیم و سپس سوار بر آن نقشه سرقت‌هایمان را به اجرا گذاشتیم. برای این کار، بعد از انتخاب زنان سالخورده‌ای که فکر می‌کردیم پول زیادی همراه داشته باشند به آنها حمله‌ور شده و پس از سرقت به سرعت از محل دور می‌شدیم.
سرهنگ اصلانی - رئیس پلیس کرج - با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر 132833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز