چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: توکیو قصد دارد برای رهایی سریع از وضعیت ناشی از زلزله اخیر درخواست میزبانی المپیک 2020 را ارائه کند.

فرماندار توکیو

این موضوع را شینتارو ایشیهارا فرماندار توکیو اعلام کرده است.

در حالی که بقیه کشور درگیر نتایج فاجعه اخیر در ژاپن هستند و سعی می‌کنند با آن کنار بیایند ایشیهارا کمی بعد از انتخابش برای چهارمین دوره در پست فرمانداری توکیو  موضوع درخواست برای میزبانی المپیک را مطرح کرد و آن را راهی برای بهبود شرایط فعلی و پشت سر گذاشتن مشکلاتی که بعد از زلزله و سونامی 11 مارس رخ داده، مطرح کرده است.

رسانه‌های بین‌المللی از او نقل قول کرده‌اند:"با این‌که {رقابت‌های 2020} 9 سال دیگر برگزار می‌شود ما می‌توانیم دست‌هایمان را از هم‌اکنون بالا بزنیم. اگر در عرض 9 سال آینده با امید سخت کار کنیم، این شیوه کاتالیزوری خواهد بود برای بازسازی و حیات دوباره کشور".

او در سال 2009 با رد درخواستش برای میزبانی بازی‌های 2016 روبه رو شد. این طرح بیش از 15 میلیارد ین هزینه در برداشت.

شهرهایی که مایل به میزبانی المپیک 2020 هستند باید درخواستشان را تا 10 شهریور به کمیته بین‌المللی المپیک (آی او سی) اعلام کنند. برلین، پوسان، کیپ‌تاون، دوحه، رم و استانبول برخی از شهرهایی هستند که تا به حال تمایل‌شان را به میزبانی این بازی‌ها اعلام کرده‌اند.

آی او سی سپتامبر(شهریور) 2013 تصمیش را اعلام خواهد کرد.

ژاپن اصولا توانایی‌ خود را در پشت‌سرگذاشتن تراژدی و بهبودیابی ثابت کرده است؛ اما همانطور که فرماندار توکیو گفته تا این بازی‌ها 9 سال بیشتر زمان نمانده و اگر این شهر بخواهد برنده شود بایستی در طی 2 سال مانده تا اعلام نتیجه حسابی تلاش کند.

ژاپن از 11 مارس 2011 به دنبال بروز زلزله و سونامی درگیر مشکلات فراوان از جمله بحران هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیماست

کد خبر 132668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز