همشهری‌آنلاین: صنعت توریسم ژاپن که از حوادث مرگبار اخیرو ازدست دادن توریست های خود، به شدت آسیب دیده همچنان عوارض پراکنده این حادثه را در بخش ها و مراسم توریستی مختلف چون مراسم شکوفه های گیلاس میهارو بردوش می کشد.

شکوفه‌های گیلاس ژاپن

به گزارش CHN، شهر میهارو مشهور به شهر شکوفه‌های گیلاس که هر ساله در بهار میزبان هزاران توریست خارجی و داخلی بود، امسال با 80 درصد تنزل مواجه است.

این شهر که در 30 مایلی مراکز آسیب دیده اتمی قرار دارد ، از حوادث طبیعی جان سالم بدر برده اما مقامات محلی و صنعت توریسم آن احتمالا با خسارت‌های شدیدی مواجه شده‌اند.

در پی خبرانتشار مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما داییچی شهر میهارو نیز که به شکوفه‌های گیلاس‌اش شهرت جهانی دارد، با تنزل کسب و کار به ویژه در رستوران‌ها و مراکز اقامتی مواجه شده است.

یوشینون سوزوکی شهردار میهارو با اعلام این مطلب یادآور شد که انتظار ندارد امسال شاهد حضور جمعیت بی شمار توریست‌ها ویا سنگینی ترافیک شهر دراین فصل سال باشد.

میهارو که اغلب هزاران توریست را سالانه و در فصل شکفتن شکوفه‌های گیلاس به خود جلب می‌کرد، امسال درست درفصل بهار در انتظار کاهش 80 درصدی توریست هایی است که هرسال نه فقط برای دیدن شکوفه باران درختان گیلاس بلکه برای تماشای شکوفه‌های یک درخت هزارساله که درست در مرکز این شهر قرار دارد، روانه ژاپن می‌شدند.

اما بدبینی‌ها نه تنها در میهارو بلکه درسطح ملی نیز بر سرتاسر ژاپن سایه انداخته است. شرکت تعاونی که بزرگترین آژانس توریستی ژاپن است برآورد کرده است که سفر به ژاپن طی دوران معروف به هفته تعطیلات طلایی که ازJTB اوایل ماه آغاز می‌شود به میزان 28 درصد کاهش یابد.

علاوه براین ناظران و صاحب نظران درصنعت توریسم معتقدند که حادثه مرگبار اخیر نه تنها صنعت توریسم بلکه دیگر صنایع ژاپن را نیز درگیر کرده است. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت تجارت این کشور میزان فروش خرده فروشی‌ها به میزان 8.5 درصد درماه مارس و همزمان با بروز ناآرامی‌ها و دور شدن مردم ازمراکز خرید کاهش یافته است. وی یاداور شد که میزان کاهش سالانه در آمار معاملات خرده فروشی ژاپن طی 13 سال گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش اتحادیه خدمات مواد غذایی ژاپن فروش رستوران‌ها نیز با 10.3 درصد کاهش در ماه مارچ و پس از زمین لرزه 11 مارچ بشدت کاهش یافته است. این میزان کاهش در معاملات و خرید جدا از تمایل عمومی به کاهش هزینه‌ها دلایل پنهان دیگری نیز دارد که برخی به دلیل تخریب ساختمان رستورن‌ها و برخی به دلیل فقدان یا نقصان در شبکه توزیع مواد غذایی و کمبود نیرو که ناشی از کاهش ساعت کار کارکنان توسط شرکت‌های فعال در صنایع غذایی بوده است.

کد خبر 133812
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز