همشهری آنلاین: سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: علیرضا منصوریان فراغ بال بیشتری برای پذیرش هدایت تیم امید دارد، هرچند انتخاب سرمربی تیم امید به هفته آینده موکول شد.

مسعود معینی

 فریدون معینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید، اظهار کرد: ما قبل از عید کار بررسی‌ گزینه‌های ایرانی مختلف برای سرمربیگری تیم امید را آغاز کردیم که در نهایت به سه مربی مجید جلالی، حمید استیلی و اصغر مدیرروستا رسیدیم. از میان آنها جلالی برنامه‌اش را به فدراسیون داد که متاسفانه در شکل‌گیری همکاری طرفین مشکلاتی وجود داشت چرا که این مربی درخواست‌هایی داشت که اجرایش تقریبا غیرممکن بود. از طرفی حمید استیلی هم از قبول این سمت انصراف داد.

 وی افزود: در ادامه منصور ابراهیم‌زاده و علیرضا منصوریان هم به گزینه‌های ما اضافه شدند تا در آینده هرچه نزدیک‌تر سرمربی تیم امید انتخاب شود. فعالیت تیم امید در کشور ما همواره با مشکلاتی روبروست چرا که اکثر بازیکنان این تیم در لیگ برتر بازی کرده و جزو مهره‌های اصلی تیم‌هایشان هستند، ضمن اینکه به خاطر شرایطی سنی‌شان با مشکل خروج از کشور هم مواجه‌اند. زمانی که غلامحسین پیروانی هم سرمربی امید شد، به منظور برگزاری اردوهای تدارکاتی با این مسایل مواجه بودیم که بعضا باعث می‌شد اردوهای این تیم کوتاه‌مدت باشد.

 عضو کمیته فنی فدراسیون در پاسخ به این سوال که ابراهیم‌زاده و مدیرروستا هم درگیر مسابقات لیگ هستند، آیا باشگاه‌های آنها منعی برای حضورشان در تیم امید ندارند، خاطرنشان کرد: به هر حال آنها هم درگیر بازی‌های لیگ هستند و تنها علیرضا منصوریان است که فراغ بال بیشتری برای قبول این مسوولیت دارد.

 وی ادامه داد: البته سال گذشته با تقویم فشرده‌ای از مسابقات لیگ، جام ملت‌های آسیا، رقابت‌های غرب آسیا، مسابقات آسیایی گوانگ‌جو و لیگ قهرمانان آسیا، مواجه بودیم اما امسال شرایط بهتر است؛ هرچند برای در اختیار گرفتن بازیکنان از باشگاه‌ها رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای زیادی لازم است. همه این‌ها باعث می‌شود شرایط تیم امید سخت شود.

 معینی در پاسخ به این سوال که آیا برادران پیروانی در میان گزینه‌های فدراسیون جایی دارند، گفت: بحث جا داشتن و نداشتن نیست. به هر حال مربیان برای آغاز کارشان نیاز به انگیزه کامل و مساعد دیدن شرایط دارند. از طرفی آنها خواسته‌هایشان را براساس احساس موفقیتی که دارند، تنظیم می‌کنند. ضمن اینکه فدراسیون هم نمی‌تواند اصرار بیش از حد داشته باشد. مربیان با دیدن شرایط فعلی و درک کامل از شرایط کار مسئولیت قبول می‌کنند. آنها اگر از اول اوضاع را سخت ببینند ممکن است انگیزه کافی را برای کسب موفقیت نداشته باشند.

 وی در پاسخ به این سوال که انتخاب سرمربی تیم امید با نظر و تایید کارلوس کی‌روش خواهد بود، تصریح کرد: بعد از آنکه کمیته فنی به انتخابی از سرمربی تیم امید رسید، او باید برنامه‌اش را به کی‌روش داده و با او مصاحبه کند تا پس از تایید نهایی، مراحل بعدی همکاری صورت پذیرد. کی‌روش مربی با تجربه و بادانشی است که طبق قراردادش تیم‌های امید و جوانان را تحت پوشش قرار می‌دهد. ضمن اینکه فدراسیون باید تلاش کند تا تیم نوجوانان را هم به زیر نظر او بیاورد.

 معینی در پاسخ به این سوال که آیا دستیاران کی‌روش چون آنتونی سیموئز و دن‌گاسپار نیز شانسی برای سرمربیگری تیم امید دارند، گفت: با صحبت‌هایی که انجام شده اگر فدراسیون به مربی ایرانی مناسبی برای سپردن این مسئولیت نرسد و توافقی با کسی حاصل نشود، با دستیاران کی‌روش وارد مذاکره جدی خواهیم شد. آنها هم مربیان خوب و باتجربه‌ای هستند که می‌توانند به تیم امید کمک کنند.

 رئیس کمیته جوانان از انجام هماهنگی‌های لازم برای بازی‌های تدارکاتی تیم امید برای یکی، دو ماه آینده خبر داد و گفت: تیم امید در 29 خرداد بازی حساس و سختی را با تیم ملی عراق دارد. لذا ما از الان مشغول هماهنگ کردن برنامه اردوها و بازی‌های تدارکاتی این تیم هستیم تا زمان را از دست ندهیم.

 عضو کمیته فنی از به تاخیر افتادن برگزاری جلسه کمیته فنی و انتخاب سرمربی تیم امید در هفته آینده خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری جلسه مجمع فدراسیون طی سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در شیراز، برگزاری جلسه کمیته فنی به هفته آینده موکول شده است. بنابراین انتخاب سرمربی تیم امید هم به همان زمان موکول می‌شود.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا از گزینه‌های جدید‌تان برنامه‌ هم گرفته‌اید، گفت: آنها تا برگزاری جلسه کمیته فنی باید برنامه‌هایشان را در صورت موافقت با پیشنهاد فدراسیون، به ما اعلام کنند؛ تا این برنامه‌ها را در کمیته مطرح و درباره‌اش بحث کنیم. با نتیجه‌گیری نهایی کمیته، مربی انتخاب شده به کی‌روش معرفی می‌شود تا پس از تایید او کارهای بعدی را انجام دهیم.

 معینی همچنین از شروع پروسه استعدادیابی تیم جوانان توسط اکبر محمدی (سرمربی پیشین تیم نوجوانان) خبر داد و گفت: کار استعدادیابی بازیکنان جوان از سراسر کشور از دی‌ سال گذشته آغاز شده است. به طور مثال حدود 500 بازیکن در مرکز شیراز استعدادیابی شدند که با ارزیابی مربیان 100 بازیکن از این بین انتخاب شدند. سپس با ارزیابی مربیان و آنالیزورهای ما 30 نفر از این جمع به صورت نهایی انتخاب شدند. این کار در سایر مرکز ما هم انجام می‌شود. در ایران 9 مرکز عمده برای جذب استعدادهای مختلف از سراسر مناطق داریم که هرکدام از آنها تعداد قابل توجهی از بازیکنان مستعد را شناسایی می‌کنند. با این رویه تقریبا بازیکنی نیست که دیده نشود.

 وی از انتخاب قطعی سرمربی تیم جوانان در اردیبهشت‌ خبر داد و گفت: در حال حاضر اولویت اول فدراسیون انتخاب سرمربی تیم امید است و پس از آن بلافاصله پروسه انتخاب سرمربی تیم جوانان هم آغاز می‌شود. ما برای این انتخاب هم زمان زیادی نداریم چرا که بازی‌های مقدماتی تیم جوانان به میزبانی همدان در آبان‌ماه برگزار خواهد شد. لذا باید اردوهای آماده‌سازی این تیم هم هرچه زودتر آغاز شود.

 معینی در پاسخ به این سوال که آیا به گزینه‌هایی هم برای انتخاب سرمربی جوانان رسیده‌اید، تصریح کرد: هنوز بررسی جدی را آغاز نکردیم اما بدون شک سرمربی این تیم ایرانی خواهد بود.

 رئیس کمیته جوانان در پاسخ به این سوال که آیا اکبر محمدی هم از گزینه‌های شماست، خاطرنشان کرد: محمدی فعلا به ما کمکک می‌کند. البته معتقدم حمایت خوبی از او نشد. او مربی جوان و بادانشی است و نباید با یک شکست کوچک درباره مربیان جوان قضاوت کرد. نوسان همه جا هست و باید فرصت داد. ضمن اینکه معتقدم با دانش 15، 20 سال پیش نمی‌توان کار کرد. مربیان باتجربه ما هم باید دانش خود را به روز کنند. این اصلی است که در فوتبال مدرن امروز پذیرفته شده است. مربیان در هر رده سنی نیاز به بازآموزی علمی دارند و تغییرات روز را بپذیرند.

کد خبر 132587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز