همشهری آنلاین: سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: بعید می‌دانم تا قبل از عید سرمربی تیم ملی معرفی شود اما پیش‌بینی می‌کنم تا قبل از سیزدهم فروردین‌ بتوانیم این کار را انجام دهیم.

 عباس ترابیان در گفت‌وگو با (ایسنا، درباره آخرین نتایج گفت‌وگو با مربیان خارجی برای سپردن هدایت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: گفت‌وگو را همچنان با دو گزینه مدنظر انجام می‌دهیم. خوشبختانه به جاهای بسیار خوبی رسیده‌ایم. پیش‌بینی می‌کنم طی یکی دو هفته آینده به توافق نهایی با یکی از این مربیان برسیم.

 وی در واکنش به صحبت‌های علی سعیدلو رئس سازمان تربیت بدنی مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی تا قبل از عید معرفی خواهد شد، گفت: فکر می‌کنم صحبت‌های سعیدلو به این دلیل بوده که تمام گفت‌وگو و برنامه‌های ما از طریق علی کفاشیان به او منتقل می‌شود. وی هم با توجه به اینکه می‌بیند ما چقدر به توافق مدنظرمان با این مربیان نزدیک شده‌ایم اطمینان زیادی حاصل کرده و خبر از معرفی سرمربی خارجی تیم ملی تا قبل از عید می‌دهد. بنده که به طور مستقیم این کار را انجام می‌دهد بعید می‌دانم تا قبل از عید بتوانیم به توافق نهایی برسیم. پیش‌بینی می‌کنم تا پیش از سیزدهم فروردین ماه سرمربی خارجی را معرفی کنیم.

 وی در پاسخ به این سوال که ممکن است صحبت‌های سعیدلو این شائبه را به وجود آورد که غیر از شما شخص دیگری هم از طرف ایران با مربیان مذاکره می‌کند، خاطرنشان کرد: ما از سعیدلو تشکر می‌کنیم. وی حمایت بی‌دریغی از ما داشته است. سعیدلو در طی مدت اخیر به هیچ وجه در کار ما دخالتی نکرده است و کاملا می‌داند که انجام بحث‌های ما به منافع ملی بر می‌گردد. وی تاکنون از ما حمایت کرده و شخص دیگری هم از طرف ایران به طور موازی با این مربیان خارجی مذاکره نمی‌کند. البته این کار در تمام دنیا روال خاص خود را دارد و دلیلی نیست که دو نفر یا دو نهاد پیگیر این کار باشند.

 سرپرست کمیته روابط بین‌الملل با بیان اینکه نمی‌تواند نامی از مربی حذف شده از لیست فدراسیون ببرد اما کارلوس کروش را همچنان یکی از دو گزینه فدراسیون عنوان کرد، گفت: دو مربی باقیمانده تقریبا از مذاکره ما با یکدیگر مطلع نیستند. البته ما طوری برخورد نمی‌کنیم که آنها به خودشان اجازه دهند از چنین موضعی با قضیه برخورد کنند. ما خیلی جدی با آنها صحبت می‌کنیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه سفر چند روزه‌تان در تعطیلات عید به ترکیه همچنان پابرجاست، گفت: ممکن است به این سفر نروم. هیچ چیز مشخص نیست، ما مفاد کارمان با این مربیان را هنوز نهایی نکردیم و همچنان یکسری مسایل کوچک و موارد حقوقی باقی مانده است. به هر حال ما مسئولیت بزرگی را می‌خواهیم به یک مربی خارجی بسپاریم و آنها نیز با درک کامل از چنین شرایطی به موضوع نگاه می‌کنند. لذا می‌بایست تمامی موارد مو به مو بررسی و مشخص شود. عقد قرارداد 3.5 ساله با هیچ کدام از طرفین شوخی ندارد. از این رو ما با هر دو مربی روبرو هستیم و با آنها صحبت می‌کنیم.

 ترابیان با بیان اینکه مارچلو لیپی هم از گزینه‌های فدراسیون بوده که شرایط بسیار سختی برای پذیرش مسئولیت فوق گذاشته بود، گفت: مدتی پیش با یکی از ایجنت‌های لیپی تماسی را برقرار کردیم و از او برنامه‌ها و پیشنهادهایش را طلب کردیم. لیپی صحبت از مبلغ 2 میلیون و 500 هزار دلار در هر سال را می‌کرد که این رقم به هیچ وجه مورد قبول ما نیست. او حتی تاکید داشت که فعلا به مدت دو سال هدایت تیم ایران را برعهده داشته باشد که این را هم قبول نداریم. ما نمی‌خواهیم یک مربی برای دو سال هدایت تیم ملی را در اختیار داشته باشد و در فاصله یکی دو سال مانده به مسابقات جام جهانی برود و مربی تیم مورد علاقه‌اش شود. رعایت کردن چنین مواردی از اهتمام‌های فدراسیون برای مذاکره با مربیان خارجی است.

کد خبر 130717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز