همشهری آنلاین: رئیس سازمان تربیت بدنی گفت که سرمربی تیم ملی فوتبال تا قبل از عید انتخاب خواهد شد.

سعیدلو تربیت بدنی

 رئیس سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات اخیر برخی مسئولان فدراسیون‌ها مبنی بر کمبود منابع مالی اظهار کرد: ما 51 فدراسیون ورزشی داریم که هیچ یک با دیگری برای ما فرقی نمی‌کند. همه فدراسیون‌ها برای ما ارزشمند هستند چرا که مدال می‌آورند و گروهی از جوانان جامعه به آن رشته علاقه‌مند هستند.

 وی ادامه داد: ما موظف هستیم زیرساخت‌ها، مربی و .. را برای موفقیت در ورزش همگانی و قهرمانی تهیه کنیم.

 سعیدلو اضافه کرد: سازمان تربیت بدنی در سال 89 کمبود اعتبار نداشته است. ما بنا داریم برای استادیوم آزادی 10 تا 15 میلیارد تومان هزینه کنیم. برای بازیهای آسیایی گوانگجو اعلام کردیم که هر فدراسیونی برای تکرار اردوها، اعزام برون مرزی و ... منابع مالی بخواهد تامین می‌کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که تیم تیراندازی رقابتهای کسب سهمیه المپیک را در پیش دارد که به دلیل کمبود منابع مالی احتمال لغو اعزام به استرالیا و سپس مسابقات کره جنوبی وجود دارد، آیا سازمان تربیت بدنی اعتبارات این سفر را می‌پردازد؟ گفت: اگر مدیری بیاید و به ما بگوید که 5 میلیارد تومان پول می‌خواهد ما به نسبت برنامه‌هایش به او پول می‌دهیم. اگر کسی فکر می‌کند نمی‌تواند مدیریت کند و کارش را ادامه دهد باید به دفتر من بیاید تا با هم در مورد مشکلات بحث کنیم. اگر به جای دفتر من جای دیگری برود موضوع چیز دیگری است.

 سعیدلو با بیان اینکه سجادی مسئول ورزش کشور در بحث قهرمانی است، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که هر کسی بیاید و حرف بزند. مسئول ورزش کشور سجادی است. اگر مسئولان فدراسیون تیراندازی مشکلی دارند پیش سجادی بروند و پیگیر حل آن باشند. سجادی بهتر می‌داند که این مشکلات شامل چه چیزهایی است و اهمیت مسابقات را به خوبی درک می‌کند. فدراسیون‌ها هم برنامه‌های زیادی دارند. بروند و آنها را اجرایی کنند.

 رئیس سازمان تربیت بدنی ادامه داد: در مراسم اعطای پاداش ورزشکاران بازیهای پارآسیایی رئیس جمهور اعلام کرد که اختصاص یک درصد بودجه به ورزش را در بودجه سال 90 خواهد دید، این شعار نیست، رئیس جمهور چون به جوانان علاقه دارد این کار را انجام می‌دهد.

 وی با بیان اینکه من باید قبول کنم که فدراسیونی با مشکل مالی مواجه است، تصریح کرد: اینگونه نیست که ما در سال جاری کمبود منابع مالی داشته باشیم. ما ساختار داریم، هدف داریم، باید تشخیص بدهیم که چه کسانی اعزام شوند. اینطور نیست که هزار نفر به مسابقات اعزام شوند.

 رئیس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه تا قبل از عید سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب خواهد شد،  گفت: شما دیدید که برای تیم ملی والیبال یکی از بهترین مربیان دنیا را به ایران آوردیم. تعدادی از فدراسیون‌ها مانند والیبال، تکواندو و ووشو عملکرد بسیار خوبی داشتند و ما برای آنها کم نمی‌گذاریم. برای ایران خرج زیادی نیست که امکانات مورد نیازمان را فراهم کنیم.

 وی درباره نصب دوربین‌ متحرک در ورزشگاه آزادی که توسط سازمان تربیت بدنی خریداری شده است، گفت: ما می‌خواهیم برای مجموعه‌های 6 هزار نفری هم از این دوربین‌ها استفاده کنیم. کار سختی نیست اگر یک یا دو دوربین تامین کنیم می‌توانیم همه برنامه‌های کشور اعم از ورزشی و غیر ورزشی را پوشش دهیم. راه‌اندازی این دوربین در ایران جزء پیشرفت‌هاست. ما تنها کشور خاورمیانه هستیم که به این تکنولوژی دسترسی داریم.

کد خبر 130283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز