چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال، مربی داخلی را فاقد دانش کافی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال می‌داند.

عباس ترابیان

 عباس ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما اگر باور داریم که فوتبال ما به یک مربی بزرگ و کاربلد نیاز دارد تا پتانسیل نهفته فوتبال ما را به یک نیروی قوی تبدیل کند، نباید به یکباره نظرمان را تغییر دهیم.

 وی ادامه داد: براساس باور نیاز به مربی خارجی به من گفته شد تا با یک مربی بزرگ مذاکره کنم و همه هم می‌دانند که کار عقد قرارداد با کوئیروش تمام شده بود و هیچ مشکلی قراردادی نداشتیم اما حالا به هر دلیلی به ایران نیامده است و چه مسائلی باعث رد پیشنهاد ما شده است بماند، ولی فدراسیون نباید به این دلیل نظرش را 180 درجه تغییر دهد.

 ترابیان در ادامه با بیان این که وقتی در سطح بالای ورزش و در فدراسیون فوتبال که 40 میلیون مخاطب دارد به باوری تکیه می‌کند، به جای حل کردن مشکل‌ها و برطرف کردن موانع، نباید ازحرف‌اش برگردد و بگوید از مربی ایرانی استفاده می‌کند، گفت: من برای مربیان ایران ارزش و احترام بالایی قائلم و مطمئنم در سطح کشورهای منطقه می‌توانند مربیگری کنند اما هنوز از نظر دانش فنی قابل مقایسه با امثال کارلوس کوئیروش نیستند.

 وی همچنین با بیان که نباید با یک اتفاق تلاشمان را متوقف کنیم، تصریح کرد: باید برای رسیدن به هدف هزینه‌اش را پرداخت کنیم. هنوز هم معتقدم مربیان داخلی ما با وجود علاقه و احترامی که برای شان قائلم باید در کنار مربیان بزرگی چون کوئیروش، کار یاد بگیرند. کسی که هنوز کامل نیست باید آنقدر شجاعت و مناعت طبع داشته باشد که بگوید می‌خواهم یاد بگیرم. به نظر من نباید فدراسیون نظرش را به یکباره تغییر دهد.

 ترابیان همچنین با بیان این که اگر فدراسیون مشکل مالی یا هم مشکل دیگری دارد باید با مردم در میان بگذارد، افزود: ما از طرف مردم ماموریت داریم و باید آن را به نحو احسن انجام دهیم. من نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم ولی کار قرارداد بستن با کوئیروش را تا انتها انجام دادم و از امنیت قرارداد و حاشیه‌های آن محافظت کردم، طرف مقابل هم اذعان داشت که با یک کشور حرفه‌ای روبه رو است، من حتی کپی قرارداد تایید شده دستیاران کوئیروش را هم دارم. حرفی که می‌زنم درد دل من است، من منافع کشورم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم.

 ترابیان در ادامه با انتقاد از افرادی که سعی در تحمیل مربیانی به عنوان سرمربی تیم ملی دارند، خاطرنشان کرد: در طول همین دو روز گذشته افرادی حدود 30 نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی به من معرفی کرده‌اند و گفته‌اند کار قراردادشان هم تمام است، اگر تمام است چرا به من می‌گویند؟ جالب اینجاست که همان افراد با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند ومی‌گویند مربی ایرانی برای تیم ملی مناسب‌تر است! واقعا خنده‌دار است!

 وی در ادامه با بیان این که باید با خودمان صادق باشیم، گفت: ما با سرمربی داخلی ضرر می‌کنیم و در جا می‌زنیم، باید مسوولین مربوطه پا جلو بگذارند و حمایت کنند تا شرایطی پیش نیاید که آقای کفاشیان حضور یک سرمربی داخلی را برای تیم ملی بپذیرد.

 سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در پایان با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی فوتبال در بازی برابر روسیه با بیان این که من تابع دستور شخص رییس فدراسیون فوتبال هستم، خاطرنشان کرد: شرح وظایف من به این ترتیب است که رییس فدراسیون فوتبال از من می‌خواهد با یک نفر مذاکره کنم و من هم اطاعت می‌کنم. هر چند من به عنوان کسی که سالها در فوتبال بوده است و مربیان و رییسان فدراسیون مختلفی را دیده‌ام می‌توانم درباره سرمربی تیم ملی نظر بدهم. در مجموع باید بگویم اگر همچنان فدراسیون بخواهد با یک مربی خارجی مذاکره کند من با تمام وجود آماده خدمتگذاری هستم.

کد خبر 128479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز