همشهری آنلاین: در پی اظهار نظر رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر انتخاب مربی داخلی برای تیم‌های ملی، محافل نزدیک به جریانات فوتبال گمان می‌کنند در جلسه شنبه 30 بهمن، جلالی به عنوان سرمربی تیم امید و ابراهیم زاده سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شوند.

کمتر از دوازده ساعت پس از ایمیل کارلوس کرش به فدراسیون فوتبال و انصراف از حضور در تیم ملی ایران، ‌علی کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که تمایلش انتخاب "سرمربی داخلی" است. او به خاطر عدم تمایل مربیان بزرگ خارجی برای حضور در تیم ملی ایران اینچنین از تصمیم جدید فدراسیون فوتبال پرده‌برداری کرد اما به فاصله بیست و چهار ساعت از این مصاحبه، عباس ترابیان با انتقاد از تغییر سیاست فدراسیون گفت که نباید به جای حل مشکل و موانع از حرف‌مان برگردیم.

 با این حال به نظر می‌رسد سیاست فدراسیون و هیات رییسه همانی است که علی کفاشیان اعلام کرده است. قرار است، شنبه جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شود. کمیته‌ای که بر اساس آیین‌نامه فدراسیون فوتبال تنها می‌تواند نقش "مشورتی" داشته باشد. با این حال به احتمال زیاد شنبه تکلیف سرمربیان تیم‌های امید و بزرگسالان مشخص می‌شود و هر چه نظر مشورتی کمیته فنی باشد در جلسه یکشنبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال به تایید خواهد رسید.

 از مجید جلالی به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم امید نام می‌برند. جلالی که قطعا یکی از مربیان با دانش فوتبال ایران به حساب می‌آید بیشترین طرفدار را در بین اعضای هیات رییسه فدراسیون و کمیته فنی دارد و به پشتوانه همین حمایت، او بیشترین شانس را برای هدایت تیم امید در اختیار دارد.

 برای تیم ملی بزرگسالان هم از منصور ابراهیم‌زاده به عنوان شانس نخست هدایت تیم ملی نام برده می‌شود. ابراهیم‌زاده که سال‌های موفقی را در تیم ذوب آهن پشت سر گذاشته هم حامیان زیادی در بین اعضای موثر فدراسیون فوتبال دارد و اگر موافقت باشگاه ذوب آهن همراه این حمایت شود،‌ مشکل جدی دیگری برای بازگشت او بر روی نیمکت تیم ملی وجود نخواهد داشت.

 ابراهیم‌زاده در جام ملت‌های 2007 مربی تیم ملی بود و پس از کنار رفتن امیر قلعه‌نویی برای مدت کوتاهی نفر اول نیمکت تیم ملی شد.

 با این حال این سوال جدی هنوز مطرح است که آیا واقعا هیچ مربی بزرگ خارجی حاضر به حضور در تیم ملی ایران نیست یا مسوولان عالی فدراسیون فوتبال دیگر حوصله مذاکره با این مربیان را ندارند؟ اگر واقعا مربیان بزرگ خارجی نمی‌پذیرند که به ایران بیایند- که با وجود تمام موانع کمی دور از ذهن است، فدراسیون چاره دیگری ندارد اما اگر پس از پاسخ منفی کوئیروش به ایران،‌ مسوولان فدراسیون فوتبال تنها ناامید شده‌اند و هنوز راه‌های دیگری برای حضور مربیان بزرگ به فوتبال ایران وجود دارد، وظیفه‌شان حکم می‌کند این راه‌ها را هم امتحان کنند چرا که انتخاب مربیان ایرانی (با وجود احترام و اعتراف به شایستگی‌هایشان) مشکلات زیادی را با توجه با تجربیات گذشته برای فوتبال ایران ایجاد می‌کند.

کد خبر 128531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز