همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال امید حمایت همه جانبه کارلوس کی‌روش و برنامه‌های دراز مدت او را عامل اصلی قبول پذیرش ریسک نشستن روی نیمکت امیدها می‌داند.

علیرضا منصوریان

 به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان در اولین اظهارنظر خود پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی امید درباره کارنامه‌اش گفت: بعد از استقلال یک سال مدیریت آکادمی این باشگاه را بر عهده داشتم و بعد هم به باشگاه پاس رفتم که البته کارنامه موفقی نداشتم. پس از پاس یک سال و اندی در کنار افشین قطبی در خدمت تیم ملی بودم و بعد از جدایی قطبی هم یک بازی روی نیمکت تیم ملی نشستم و مقابل تیم ملی فوتبال روسیه هدایت تیم را در اختیار داشتم که خوشبختانه با پیروزی همراه بود.

 منصوریان درباره دلایل پذیرش هدایت تیم ملی امید هم عنوان کرد: شخص کارلوس کی‌روش و تیم او حمایت همه جانبه‌ای داشتند و اعلام کردند که همه با هم به جلو می‌رویم، وقتی احساس کردم پشت صحنه از حمایت برخوردار می‌شوم و برنامه کی‌روش را دیدم متقاعد شدم که می‌توانم به تیم و اهداف او کمک کنم.

 منصوریان درباره اهداف فوتبال ایران پس از حضور کی‌روش عنوان کرد: ما دو هدف را تعیین کردیم، اولی صعود به المپیک لندن و دومی حضور در جام جهانی برزیل. اکنون هدفمان این است که نوجوانان ما از 14 سالگی به 18 سالگی که می‌رسند فوتبالشان کامل شود.

 از 18 سالگی تا 22 سالگی یک مرحله را طی کنند و در 24 یا 25 سالگی دیگر بتوانند به تیم ملی کمک کنند. هدف ما این است که میانگین سنی تیم ملی را از 29 سال به 23 سال کاهش دهیم.

 سرمربی تیم ملی امید درباره دیدار با عراق در ماه خرداد گفت: دو بازی رفت و برگشت داریم که ظرف یک هفته برگزار می‌شود، بازی در تهران را احتمالا در آزادی یا تبریز برگزار می‌کنیم، چرا که به هجمه تماشاگران نیاز داریم. پس از بازی با عراق وارد یک پروسه چهار ـ پنج ماهه می‌شویم که به صورت متناوب یک بازی در تهران داریم و یک بازی از ایران خارج می شویم.

 منصوریان با بیان اینکه تمام مدارج مربیگری در ایران را طی کرده، گفت: تمام دوره‌های مربیگری در رده‌های C، B، A را در ایران گذرانده‌ام. در خارج از کشور هم 45 روز مهمان باشگاه‌های سالزبورگ، هامبورگ و اودینزه بودم و تمرین‌های این تیم‌ها را زیر نظر گرفتم. همچنین مشغول رایزنی از طریق یکی از دوستانم هستم تا بتوانم یک هفته کنار آرسن ونگر (سرمربی آرسنال) باشم و تمرین‌های آرسنال را ببینم.

 وی با بیان اینکه در انتخاب بازیکنان برای تیم امید به هیچ جه توجهی به رنگ پیراهن تیم‌ها نخواهد کرد، گفت: زمانی که در تیم ملی بزرگسالان هم بودم برای بازی تدارکاتی مقابل روسیه، اولین انتخاب‌هایمان هادی نوروزی و محمد نوری از تیم پرسپولیس بود. مطمئن باشید بنده به عنوان مربی اول به فکر خودم و بعد بازیکنان هستم.

 منصوریان با بیان اینکه سرمربی موقت تیم امید نیست، گفت: تا جایی که می‌دانم به صورت قطعی سرمربی تیم امید شدم و قراردادم با فدراسیون تا پس از مسابقات المپیک 2012 لندن خواهد بود. موقتی را تنها از این نگاه می‌توان مدنظر داشت که اگر تیم امید در بازی پلی‌آف با تیم عراق مغلوب شود، از رسیدن به المپیک باز می‌ماند و هر تغییری می‌تواند در کادر فنی این تیم رخ دهد.

 سرمربی تیم امید با تاکید بر اینکه وی توسط کی‌روش انتخاب شده، خاطرنشان کرد: این انتخاب توسط کی‌روش صورت گرفت. ما یک گروه هستیم و کی‌روش در راس آن قرار دارد. هدف اول ما تغییر جریان فوتبال ایران است تا آنقدر پیشرفت کنیم که مثلا اگر روزی به کره‌جنوبی باختیم، همه آن را یک اتفاق تلقی کنند، نه آنکه بگویند دوباره قرار است به کره‌جنوبی ببازیم؟ همچنین هدف دوم ما نتیجه‌گرایی است که گام اول موفقیت در لندن (المپیک 2012 لندن) و گام دوم موفقیت در برزیل (جام جهانی 2014) است.

 منصوریان گفت: عدم موفقیت در رسیدن به المپیک در چند دهه گذشته به خاطر عدم برنامه‌ریزی صحیح بوده است. ما نگاه بسیار جدی نسبت به المپیک لندن داریم، چرا که بازیکنان انتخاب شده برای تیم امید و در صورت حضور در این بازی‌ها می‌توانند مهره‌های اصلی تیم ملی در سال 2014 و حتی 2018 را تشکیل دهند. امیدوارم مردم به عنوان یار دوازدهم از تیم امید حمایت کنند تا موفق باشیم.

 دستیار افشین قطبی درباره همکاری با او در جام ملت‌های آسیا نیز گفت: حدود یک سال و نیم کنار قطبی بودم و او را از حیث یک مربی بابرنامه و آنالیز فوتبال خیلی خوب دیدم. قطبی در برنامه‌ریزی فوق‌العاده بود و در بخش فنی هم تابع تاکتیکی‌های قبلی یاد گرفته در کار کنار ادوکات و برخی مربیان دیگر بود. وقتی به کره‌جنوبی باختیم دلیلش را پس از بازی به او گفتم. من معتقدم تیم ایران آن زمان که در سئول در یک بازی تدارکاتی کره‌جنوبی را شکست داد، حکم باختش را امضا کرد، چرا که ما تقریبا با همان ترکیب در جام ملت‌ها برابرشان ایستادیم؛ کره‌ای‌ها هم به خوبی تیم ایران را آنالیز کرده بودند. فوتبال تدافعی خوشایند مردم ما نیست و ما این سبک بازی را در طول 120 دقیقه حفظ کردیم. شاید اگر کار به پنالتی کشیده می‌شد، شرایط فرق می‌کرد که نشد.

 کاپیتان سابق استقلال با بیان اینکه مسئولان این تیم هیچ صحبتی با او برای مربیگری در استقلال نکرده‌اند، گفت: وقتی خودم این مساله را شنیدم، فورا با باشگاه تماس گرفته و از پرویز مظلومی حمایت کردم. درست است که بدنه فوتبال من از باشگاه استقلال است، اما برای مربیگری در این تیم کسی را ندیده و با هیچ کسی هم صحبت نکردم. پرویز مظلومی و منصور پورحیدری مربیان من بوده‌اند. من باز هم برای حمایت از مظلومی اعلام آمادگی می‌کنم.

 وی درباره استقبال کم تماشاگران از بازی‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی، خاطرنشان کرد: پرسپولیس و استقلال هر وقت خوب بازی می‌کنند به طور خودکار هواداران زیادی تا حد هفتاد هزار نفر به استادیوم می‌آیند. یادم هست سه سال پیش وقتی پرسپولیس در دوران مربیگری افشین قطبی قهرمان لیگ شد، در بازی‌های عادی این تیم شصت هزار نفر به ورزشگاه می‌رفتند و وقتی هم در مسیر قهرمانی قرار گرفتند، این میزان افزایش یافت. می‌دیدم امیرحسین صادقی (مدافع استقلال) معتقد بود هواداران زیادی برای تشویق استقلال به ورزشگاه نمی‌آیند، اما واقعا هر وقت استقلال و پرسپولیس خوب بازی کردند هواداران حضور پرشماری داشتند. چنین حالتی به ویژه برای پرسپولیس وجود دارد و وقتی این تیم‌ها به دور از حاشیه خوب کار کنند، هواداران هم استقبال خواهند کرد.

کد خبر 133780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز