همشهری آنلاین: یک مقام بهداشتی اندونزی شنبه 13 ژانویه (23 دی) اعلام کرد با مرگ دو زن دیگر تلفات ناشی از آنفلوانرای مرغی در این هفته در این کشور به چهار نفر رسید.

به گزارش آسوشیتدپرس یکی از این آخرین قربانیان آنفلوآنزی مرغی در اندونزی یک زن 22 ساله از شهر صتعتی تانگرانگ نزدیک جاکارتا است که در اوائل هفته یک زن 37 ساله و یک پسر نوجوان اهل آنجا به علت  همین بیماری فوت کردند.

این موارد مرگ و میر  تهدید ویروس آنفلوآنزای مرغیH5N1 در اندونزی را برجسته می‌کند که به خاطر واکنش کند به این بیماری از هنگام اولین ظهورش در مرغداری‌ها و مرغ‌های خانگی در  این کشور در سال 2004، مورد انتقاد بوده است.

نیومان کاندون، مدیر کل کمرکز کنترل بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اندونزی در این باره گفت: "ما به هشداردادن به مردم در مورد مراقب بودن در تماس با مرغ‌ها ادامه می‌دهیم. مادامی که مرغ‌های مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان در اطراف ما هستند، زندگی کردن مردم در مجاورت آنها خطرناک است."

این مرگ‌ها تعداد تلفات آنقلوآنزی مرغی در اندونزی را دست کم به 61 نفر می‌رساند که بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

در همین حال رنیس اداره دام‌های اهلی در نیجریه از شیوع جدید ویروس H5N1 در پرندگان در دو ایالت این کشور که یکی از آنها پیش از این آلوده نبوده است، خبر داد. آخرین مورد شناخته شده عفونت در میان طیور در این کشور در شهریور ماه گزارش شده بود.

در ژاپن نیز مقامات کشاورزی پس از مرگ مشکوک صدها مرغ در یک مرغداری در جنوب این کشور دستور بازرسی همه مرغداری‌ها در سطح کشور را صادر کرده‌اند. نتایج آزمایش‌های اولیه بر روی این مرغ‌های مرده از لحاظ آنفلوآنزای مرغی مثبت بوده است.

کد خبر 13256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز