یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

وزیر نفت از صدور دستور عرضه بنزین در بورس خبر داد.

مسعود میرکاظمی با اعلام اینکه یکی از فراورده‌های نفتی که امکان عرضه بورسی آن فراهم شده بنزین است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان، امکان عرضه بنزین در بورس فراهم شود.
بر همین اساس، رئیس هیأت‌مدیره بورس کالای ایران هم گفت: معاملات آزمایشی بورس نفت با موفقیت در تالار کیش انجام شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، محمدرضا شهیدی‌تبار با اشاره به سخنان وزیر نفت مبنی بر عرضه بنزین در بورس کالا، افزود:‌ این موضوع نشان از آمادگی کامل این وزارتخانه برای راه‌اندازی بورس نفت دارد و به محض تعیین تکلیف حساب خزانه، این بورس راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا براساس گفته وزیر نفت، بورس نفت با عرضه بنزین راه‌اندازی می‌شود، توضیح داد: بورس نفت براساس توافقات انجام شده با معامله نفت کوره راه‌اندازی می‌شود و پس از آن نیز سایر فراورده‌های نفتی همچون بنزین روی تابلو می‌رود. وی با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته هیأت‌مدیره بورس کالا تمام موارد درخصوص راه‌اندازی بورس نفت بررسی شد، افزود: شرکت بورس کالای ایران تمام اقدامات لازم برای راه‌اندازی بورس نفت را انجام داده، به‌طوری که از روز 12 فروردین‌ماه تمام شرایط برای افتتاح این بورس فراهم است.

شهیدی‌تبار تاکید کرد: بر همین اساس، کارشناسان بورس کالا روز یازدهم فروردین‌ماه نخستین معاملات آزمایشی بورس نفت را انجام دادند که هیچ‌گونه مشکلی در سیستم به‌وجود نیامد؛ حتی در روز دوازدهم تمام کارگزاران آماده معامله بودند و با انجام رایزنی‌های صورت گرفته، چند خریدار بزرگ در تالار حضور داشتند اما افتتاح بورس نفت به تعویق افتاد.به گفته وی، پس از افتتاح حساب خزانه و آمادگی شرکت نفت برای عرضه نفت کوره، این محصول روی تابلوی معاملات بورس نفت می‌رود و پس از چند روز، مراسمی با حضور مسئولان دولتی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

کد خبر 132502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز