مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنان یمنی در واکنش به سخنان توهین آمیز روز جمعه علی عبدالله صالح رئیس جمهور دیکتاتور این کشور، تظاهرات گسترده‌ای علیه وی برگزار می‌کنند.

زنان یمن

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر، خالد مدانی سخنگوی جنبش جوانان مقاوم در یمن، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عبدالله صالح در سخنرانی دیروز خود مردان انقلابی یمن را متهم کرد که ناموس خود را نادیده گرفته و زنان را به خیابان‌ها فرستاده‌اند در حالی که این زنان آزاده برای درخواست حقوق خود و مخالفت با رژیم فاسد عبدالله صالح به میدان آمده و همراه با مردان خواستار سرنگونی رژیم حاکم هستند.

مدانی توضیح داد: در واکنش به توهین و اتهامات اخیر عبدالله صالح امروز عصر زنان یمنی تظاهرات خواهند کرد و مردان نیز برای دفاع از زنان در برابر سخنان دیکتاتور یمن در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

سخنگوی جنبش جوانان مقاوم دریمن با تاکید بر اینکه مسالمت آمیز بودن انقلاب و عدم استفاده از سلاح توسط انقلابیون از ویژگی های برجسته آن است، به نقش بارز زنان یمنی در این انقلاب اشاره کرد و سخنان علی عبدالله صالح را نکوهش کرد.

مدانی اظهار داشت: انقلاب مردم یمن علیه رژیم دیکتاتوری عبدالله صالح بسیار ریشه دار است وشاید از همه انقلاب‌های اخیر در منطقه ریشه دارتر باشد.

وی افزود: بر خلاف آنچه که عبدالله صالح ترویج می‌کرد و می‌خواست جهانیان و کشورهای منطقه را بترساند و آنها را با خود همراه کند؛ مردم یمن مسلح نیستند و در انقلاب خود از اسلحه استفاده نکرده‌اند.

مدانی خاطرنشان کرد: یمنی‌ها با انقلاب مسالمت آمیزشان جهانیان را شگفت زده کردند و به همه ثابت کردند که ملتی بیدار، هوشیار و متمدن هستند و زنان و مردان دوشادوش هم برای تحقق اهداف خود حضوری فعال در به ثمر رساندن انقلاب دارند.

کد خبر 132487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز