همشهری آنلاین: منابع خبری یمن از موافقت رسمی مخالفان علی عبدالله صالح با طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران این کشور که قرار است روز شنبه آینده در ریاض پایتخت عربستان سعودی شود، خبر دادند.

موافقت رسمی مخالفان عبدالله صالح با طرح شورای خلیج فارس

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان یمن دوشنبه شب به طور رسمی موافقت نهایی خود را با طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران یمن اعلام کرد.

محمد قحطان سخنگوی مخالفان یمن در این رابطه اظهار داشت: این موافقت پس از آن صورت می گیرد که ما تضمین هایی را درباره برخی بندهای طرح شورای همکاری خلیج فارس از برادران عرب و دوستان آمریکایی و اروپایی خود دریافت کردیم.

وی خاطرنشان کرد که احزاب اللقا المشترک روز گذشته موافقت نامه خود را با طرح مذکور به "عبداللطیف الزیانی" دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تقدیم کرد. از سوی دیگر حمید الاحمر یکی دیگر از مسئولان اللقا المشترک اظهار داشت که این طرح مبتنی بر توقف اعتراضات مردمی که یک حق قانونی به شمار می رود نیست.

پایگاه اینترنتی الجزیره نیز درباره جزئیات طرح شورای همکاری خلیج فارس گزارش داد: به موجب طرح شورای همکاری خلیج فارس دولت وحدت ملی به ریاست مخالفان ظرف یک هفته تشکیل خواهد شد و در بیست و نهمین روز اجرایی شدن این طرح پارلمان یمن با مصونیت قضایی برای "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور و اعضای خانواده وی موافقت خواهد کرد.

در روز سی ام نیز صالح استعفای خود را به پارلمان ارائه خواهد کرد و پس از موافقت پارلمان با استعفا، معاون وی رئیس جمهور قانونی خواهد شد. بعد از این مرحله رئیس جمهور کمیته ای قانونی را برای نظارت بر تدوین قانون اساسی جدید تشکیل خواهد داد و بعد از تدوین در معرض همه پرسی گذاشته خواهد شد و سپس انتخابات مجلس قانونگذاری برگزار خواهد شد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز ناظران اجرای طرح مذکور هستند.

کد خبر 133499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز