همشهری آنلاین-مرم دری‌منش: بارسلونا هم با گلزنی مسی راهی نیمه نهایی شد.

من یونایتد

در دیدار برگشت دو تیم انگلیسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بازهم منچستریونایتد پیروز میدان بود.

این تیم در نیمه نهایی با برنده دو دیدار رفت و برگشت شالکه و اینتر روبرو می‌شود که به احتمال بسیار زیاد این تیم شالکه 04 خواهد بود که در بازی رفت در ایتالیا، با نتیجه باورنکردنی 5 بر 2 بر مدافع عنوان قهرمانی به پیروزی رسیده است.
این دو تیم دیدار برگشت خود را چهارشنبه شب (24 فروردین) در زمین تیم آلمانی برگزار می‌کنند.

و اما سه شنبه شب (23 فروردین) در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر تماشاگران شاهد یک بازی زیبا و پرجنب و جوش از دو طرف بودند. شیاطین سرخ که در بازی رفت در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن با یک گل به برتری رسیده بودند، با خیالی راحت‌تر به میدان آمده بودند. تیم چلسی که کارلو آنچلوتی از ابتدای بازی دروگبا را روی نیمکت نشانده و از تورس و آنلکا در خط حمله استفاده می‌کرد،‌ در ابتدای بازی برتری نسبی‌ای داشت که از این برتری چندان استفاده‌ای برای تحت فشار گذاشتن خط دفاعی منچستر نکرد، به خصوص که ریو فردیناند نیز خیلی زود دچار مصدومیت شد و تا آخر بازی می‌لنگید. اما قرمزها لحظه به لحظه بهتر می‌شدند، تا جایی که هرناندز روی کرنر زیبای رونی توپ را با سر وارد دروازه چلسی کرد که داور او را در آفساید دانسته و گل را مردود اعلام کرد. یک بار دیگر هرناندز روی پاس گیگز دروازه حریف را گشود و تیمش را 1 بر 0 پیش انداخت.

این بازی برای فرناندو تورس که بازهم در دوران ضعیف بازی خود قرار دارد در دقیقه 45 با ورود دروگبا به اتمام رسید (آنلکا هم یک ساعت پس از شروع بازی با کالو تعویض شد). مشکلات چلسی با دریافت کارت زرد دوم و در پی آن کارت قرمز از سوی رامیرز در دقیقه 70 به اوج خود رسید و این تیم مجبور شد ده نفره به بازی ادامه دهد. با این وجود دروگبا موفق شد گل خورده را در قیقه 77 جبران کرده و امیدواری تازه‌ای در اردوی آبی‌ها ایجاد کند، امیدواری‌ای که 50 ثانیه بیشتر دوام نداشت و پارک جی سونگ کره‌ای با یک گل آب سردی بر پیکر هواداران چلسی ریخت.

بدین ترتیب منچستریونایتد با حذف چلسی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

مسی گل زد و در صدر گلزنان لیگ قهرمانان قرار گرفت

اما در دیگر دیدار این مرحله بارسلونا میهمان شاختار دونتسک اوکراین بود. بارسلونا که در بازی رفت 5 بر 1 به برتری رسیده بود، نگرانی‌ای از بابت این بازی احساس نمی‌کرد. شاگردان لوچسکو در این بازی با قدرت ظاهر شد و حملاتی را پایه‌ریزی کرد اما پس از گذشت مدتی، بارسلونا کنترل بازی را در دست گرفت. با گلی که لیونل مسی،‌ اعجوبه آرژانتینی بارسا دو دقیق مانده به پایان نیمه اول وارد دروازه شاختار کرد علاوه بر شکست تیم اوکراینی توانست به تنهایی با 9 گلِ زده، در صدر جدول گلزنان رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان قرار بگیرد.

لیونل مسی

با این پییروزی بارسلونا هم به همراه منچستریونایتد راهی نیمه نهایی شد که به احتمال فراوان در آن مرحله شاهد تکرار "ال کلاسیکو" و رویارویی این تیم با رئال مادرید خواهیم بود. رئال چهارشنبه شب دیدار برگشت خود را با تاتنهام برگزار می‌کند که در دیدار رفت در مادرید با چهار گل این تیم را شکست داده بود.

کد خبر 132258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز